Koji biznismen se najviše ‘slikao’ ove godine?
U različitim ’presecima’ koji se na kraju godine prave, ovo je jedan od neizostavnih kada je analitika u pitanju. U ovom tekstu predstavljamo vam pet biznismena čije kompanije posluju na ovim prostorima, a koji su imali najviše pažnje srpskih medija
MIROSLAV MIŠKOVIĆ
Od početka svoje poslovne karijere sve do njegovog hapšenja u decembru 2012. najpoznatiji srpski biznismen, Miroslav Mišković gotovo da je uspešno odolevao prekomernoj medijskoj eksponiranosti. Iako škrt u izjavama, naročito intervjuima koje je uredno odbijao, najbogatiji čovek u Srbiji i među najbogatijim pojedincima u Evropi je tokom prvih deset meseci tekuće godine definitivno označen kao centralna ličnost domaće štampe. Njegovo ime navođeno je u proseku tri do četiri puta na dnevnom nivou, dok je broj njegovog medijskog pojavljivanja dvostruko veći od pominjanja drugoplasiranog menadžera.
O zainteresovanosti medija za sudbinu prvog čoveka Delte (www.deltaholding.rs) govori i podatak da je 27 odsto od ukupnog broja izveštaja u celosti ili u formi najave plasiran na naslovnim stranama, dok je 35 odsto članaka objavljeno na udarnim stranama.
Za razliku od drugih menadžera koji su putem intervjua nastojali da (veštački) održe kredibilitet i pozitivnu sliku u javnosti, Miroslav Mišković je za ovu vrstu medijske komunikacije vrata držao zatvorena. Jedini zvaničan izvor podataka bio je internet sajt pušten u rad tokom marta, na kojem su postavljene informacije o životu i delu osnivača i predsednika Delta Holdinga.
Publicitet koji su generisale aktivnosti Miroslava Miškovića bio je ujednačan tokom svih meseci, izuzev septembra kada je donekle umanjen. Mediji danas u niskom startu iščekuju epilog suđenja, koji će predstavljati svojevrsnu proveru Miškovićevog okrnjenog uticaja i demistifikovati dilemu da li moć pojedinca u Srbiji ipak može da prevaziđe državnu moć.
Brojke:
Ukupno 1.099 objave
4 objave dnevno
27% objava na naslovnim stranama
Četvrtina objava označeno kao događaj dana
MIODRAG KOSTIĆ
Nagrade, društveno odgovorne aktivnosti, iznošenje predloga za poboljšanje stanja domaće privrede i komentari na aktuelna politička dešavanja, učinili su da se prvi čovek MK grupe (www.mkgoup.rs) Miodrag Kostić domogne jedne od najboljih pozicija medijske prisutnosti. Statistički posmatrano, Kostić je u domaćoj štampi tokom posmatranog perioda dnevno pominjan jednom ili dva puta, dok je 17 odsto objava plasirano na samoj naslovnoj strani medija.
Za razliku od prvoplasiranog menadžera, koji je novinare bez izuzetka ostavljao uskraćene za razgovor, Miodrag Kostić se neretko odazivao pozivima na intervju. Evidentirani podaci pokazuju izvestan kontinuitet u komunikaciji sa medijima, te su intervjui sa njim evidentirani gotovo jednom mesečno.
U medijima je figurirao pre svega kao ’privrednik-predlagač’, što je naročito došlo do izražaja tokom letnjih meseci u kojima je domaća štampa intezivno prenosila Kostićeve izjave o stanju srpske privrede i ekonomije.
Izjave Miodraga Kostića na temu rada Vlade i stanja političke scene u Srbiji su, takođe, zauzele značajnu medijsku pažnju. Dopinos vidljivosti vlasnika MK grupacije doprinelo je i objavljivanje Forbesove liste najbogatih ljudi u regionu, na kojoj se na petom mestu pozicionirao upravo Miodrag Kostić.
Osnivač MK Grupe je poneo i epitet jednog od najmoćnijh ljudi u Srbiji, i našao se na tradicionaloj Blicovoj listi na visokom četvrtom mestu, a kompanija na čijem je čelu nekoliko puta je proglašavana najuspešnijom u Srbiji i regionu.
Miodrag Kostić je tokom analiziranih meseci u medijima percipiran i kao društveno odgovoran pojedinac, nakon što je sa majkom osnovao zadužbinu za socijalnu zaštitu dece u Vojvodini. Naime, porodica Kostić ustupila je porodičnu kuću koja je prenamenjena za smeštaj bolesne dece sa Instituta za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Vojvodine.
Brojke:
Ukupno 472 objave
17 odsto objava na naslovnim stranama
KIRILL KRAVCHENKO
Pominjanje imena prvog čoveka NIS-a (www.nis.rs), Kirilla Kravchenka, u analiziranom razdoblju gotovo da je u potpunosti bilo oslobođeno svih tema koje se bar u nekom momentu nisu dotakle ulaganja, kako u razvoj kompanije, tako i zajednice unutar koje posluje.
Samo u prvoj polovini godine plasirana su četiri krucijalna intervjua, koji su pompezno najavili širenje NIS-a: za RTS, B92, Deutsche Welle i EuroActiv, koje su ubrzo po objavljivanju preneli gotovo svi relevantni štampani mediji. Kravchenko je tokom svih deset meseci u medijima slovio za govornika koji najavljuje velike i dugoročne projekte, a neretko su objavljivane njegove fotografije u prisustvu nekih od najvećih državnih zvaničnika. Interesantan podatak predstavlja da je ilustrovanost bila zastupljena u čak 75 odsto zabeleženih objava.
Značajan broj medija u kojima je eksponiran imao je lokalni karakter, što je posledica usmerenosti kompanije na angažman po regijama.
Brojke:
Ukupno 287 objava
4 intervjua za prvih 6 meseci u 2013.
Svakih 7 dana objava u Blicu
75 odsto ilustrovanih objava
VESELIN JEVROSIMOVIĆ
Ime Veselina Jevrosimovića u domaćoj štampi učestalije je navođeno uz funkciju predsednika Atletskog saveza Srbije, negoli predsednika kompanije ComTrade Group (www.comtrade.com).
U poređenju sa ostalim menadžerima, koji su svoje medijsko prisustvo dominantno ostvarivali u medijima informativno-političke i ekonomske sadržine, Jevrosimovićeva vidljivost je imala blaga odstupanja, te su njegovom poslovnom, a pre svega privatnom životu bili posvećeni i lifestyle, takozvani ’celebrity’ magazini. U tom kontekstu, pažnju medija privlačio je njegov luksuzni način života, kao i prisustvo događajima u javnosti označenim kao jet-set dešavanja.
Brojke:
Ukupno 211 objava
16 objava na naslovim stranama
ANTONIO CESARE FERRARA
Podatak da je Fiat (www.fiatsrbija.rs) od samog dolaska u Srbiju u medijima označen kao jedan od najvećih investitiora, a pre svega kao ’mamac’ za sve buduće ulagače, opravdava statistiku da se upravo direktor ove kompanije našao na listi pet najzastupljenijih menadžera.
Njegova medijska pojavljivanja bila su u analiziranom periodu precizno definisana i usko skoncentrisana na nekoliko ključnih događaja: ozvaničavanje sponzorstva Olimpijskom komitetu Srbije, Fijatove investicije u Srbiji, kao i predstavljanje popularnog modela 500L. Na taj način Antonio Cesare Ferrara je u medijima bio primetan isključivo i bez odstupanja kao prvi čovek jednog od najvećeg stranog ulagača.
Brojke:
Ukupno 119 objava
13% objava na naslovnim stranama
Tekst je u celosti preuzet in novog broja BIZLife magazina