
Kriza u Italiji prepolovila prazničnu kupovinu
Usled dve duboke recesije, potrošnja Italijana tokom božićnih praznika, u proteklih šest godina se smanjila čak 42,7 odsto, tačnije za 7,7 milijardi evra.
Poređenja radi, u 2007. godini, pre globalne finansijske krize, praznična potrošnja u Italiji iznosila je približno 18 milijardi evra, dok se iznos ovogodišnje potrošnje procjenjuje na 10,3 milijarde, saopšteno je iz italijanskog Udruženja potrošača Codacons.
U Italiji je zabeležen vrtoglavi pad božićne potrošnje zbog krize i progresivnog gubitka kupovne moći građana, tumači predsednik Codaconsa Carlo Rienzi.
Kriza u trećoj po veličini ekonomiji evrozone dostigla je vrhunac 2008.- 2009. godine, da bi ubrzo nakon toga usledila i druga recesija 2011. godine, koja tek sada počinje da pokazuje prve znakove popuštanja.