
Poreska uprava odgovara na pitanja i putem Facebooka i Twittera
Sve pritužbe na rad Poreske uprave, ali i pitanja, možete da pošaljete čelnicima ove institucije i preko Twittera i Facebooka. Preko društvenih mreža, poreznici odgovaraju i na dileme i tehnička pitanja, a kako kažu, na obe mreže im svaki dan stiže stiže oko 20 pitanja građana.
Građani postavljaju pitanja non-stop, mahom da im se razjasne procedure,šta da rade u konkretnom slučaju i slično. Na sva pitanja i sugestije odgovaramo najbrže moguće, a najkasnije za 24 sata, ako recimo pravna služba mora da spremi odgovor – kaže za list “24 sata” Gorana Mirković iz Poreske uprave, koja je zadužena za društvene mreže.
Obraćaju nam se kad god ne znaju koga nešto da pitaju, kaže ona. Najčešća su pitanja o proceduri, ali stižu i žalbe na rad filijala i zaposlenih.
– I putem društvenih mreža nam ukazuju na greške Poreske uprave. Žale se da su na neki način oštećeni ili na neljubaznost nekog iz osoblja na šalteru ili inspektora. Na takvu žalbu odmah reagujemo, to ide u kabinet direktora i ljudi na koje su se žalili se odmah zovu na razgovor. Ne može preko noći da se dovede u red cela Poreska uprava, ali trudimo se koliko možemo – navodi Mirković.
Prema njenim rečima, ni poreski obveznici nisu uvek u pravu.
– I građani nekad ostave dramatičnu poruku, a ispostavi se da ni oni nisu uvek korektni. Možda je to posledica toga što smo bili na lošem glasu, pa se sada žale i na banalne stvari. Nekad i građani pogreše i neosnovano se žale, pa im i tada objasnimo o čemu se radi. Mada ubedljivo najviše ima servisnih pitanja oko procedura. Na primer, neko je kupio auto na Kosovu, pa ne zna kako da ga uveze, kome da plati porez i slično – kaže ona.
Korisnici društvenih mreža, tviteraši, ali i oni koji upotrebljavaju Facebooka, ne mogu da komuniciraju s inspektorima direktno, objašnjava Gorana, ali nema razloga za brigu jer će pitanje svakako stići do nadležne službe.