
Simonović: I evropske železnice imaju subvencije
Prelazak na tržišno poslovanje Železnica Srbije podiglo bi "na noge" to preduzeće i za šest meseci, ali je to za državu osetljivo pitanje, kaže generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.
Komentarišući izjavu vlasnika MK grupe Miodraga Kostića da bi on mogao da postigne da železnice za tri godine ne dobijaju subvencije, Simonović je ukazao da je to nemoguće, uz ocenu da je železnica osetljivo pitanje za državu.
Kada bih se bavio tržišnim poslovanjem i ja bih mogao železnicu da stavim na noge za šest meseci, istakao je Simonović u izjavi za Tanjug.
Nijedna evropska železnica ne posluje isključivo na tržnim osnovama već ima subvencionisano održavanje infrastrukture, izgradnju novih pruga i funkcionisanje putničkog saobraćaja, kažu u železnici.
Tržišno poslovanje železnice će biti primenjeno nakon završetka procesa restrukturisanja, koje treba da počne od iduće godine.
U Železnicama Srbije ističu da od funkcionisanja i poslovanja srpske železnice živi i radi više hiljada privrednih subjekata u Srbiji, pa se sve subvencije železnici, u stvari, na indirektan način vraćaju srpskoj privredi.
Od cene prevoza železnicom u teretnom saobraćaju zavisi i konkurentnost proizvoda srpske privrede kod izvoznih poslova, navode u Železnicama Srbije.