McDonald’s ugrožavaju fast-casual restorani?
Najpoznatiji svetski lanac brze hrane, McDonald's, na američkom tržištu sve više se suočava s padom prihoda i udela na tržištu.
U drugom je tromesečju McDonald's je ostvario 7,08 milijardi dolara prihoda i tako podbacio predviđanjima analitičara koji su očekivali prihode od 7,09 milijardi dolara. Istovremeno je tržište brze hrane u SAD-u poraslo za jedan odsto, što je takođe manje od predviđenih 1,5 odsto.
Prema pisanju Business Insidera, lošiji prihodi McDonald's rezultat su štednje Amerikanaca, ali i konkurencije koja je veća nego ikada.
Najveća su im pretnja zapravo takozvani 'fast-casual' restorani, kao što su u SAD-u na primer Panera Bread i Chipotle. Pod "fast-casual" misli se na restorane koji su jednako brzi kao fast-food restorani, imaju jednak sistem naručivanja na blagajni, ali nude zdraviju, kvalitetniju i nešto skuplju hranu.
Nedavni izveštaji pokazuju da su "fast-casual" restorani u SAD-u pretekli "fast food" restorane, stoga ni ne čudi da se mnogi lanci brze prehrane prebacuju 'u taj film'.
McDonald's će svoje potrošače pak pokušati vratiti kroz tri drastična koraka. Pre svega, žele proširiti ponudu doručka koji je u SAD-u izuzetno popularan.
Nije čak ni isključeno da doručak bude uključen u celodnevnu ponudu. Osim toga, uvešće nove, premium proizvode, a najveća promena biće redizajn čak polovine McDonald'sovih restorana.