Još jedna neuspešna privatizacija bila bi pogubna za Telekom

Odluka o prodaji Telekoma Srbije još nije doneta, kaže generalni direktor kompanije Predrag Ćulibrk, i tvrdi da sa menadžmentom kompanije niko iz Vlade do sada o tome nije razgovarao, niti se uprava sprema za eventualnu prodaju.

Uz napomenu da bi narednih dana Vlada trebalo da odluči koja će državna i javna preduzeća prodavati, Ćulibrk u intervjuu za novi broj NIN-a kaže da će, ukoliko se odluče na prodaju Telekoma, njegova molba Vladi biti da se ide u privatizaciju pod uslovom da ona bude uspešna i da se nađe kupac.

"Još godinu dana provedeno u privatizacionom procesu bez završene privatizacije bilo bi pogubno za našu kompaniju“, upozorio je on.

Ćulibrk je ocenio kao pogrešan potez i to što je prethodna Vlada tražila od bivšeg menadžmenta Telekoma da od grčkog OTE-a otkupi 20 odsto akcija za 380 miliona evra.

"Ne vidim šta se htelo s tim, šta je bio sledeći korak? Sada je praktično Telekom Srbija vlasnik 20 odsto sopstvenih akcija, a jasno je da sa 20 odsto niste atraktivan prodavac jer ne prodajete kontrolni paket. Ubeđen sam da ne postoji investitor koji bi bio spreman da plati 380 miliona evra, a da nema upravljačka prava, koja je ranije imao OTE. Mislim da je takva kupovina bila greška“, kazao je Ćulibrk.

Na pitanje da li je uopšte neko zainteresovan za Telekom, generalni direktor kompanije je rekao da se investitori uvek raspituju, i da veruje da je Telekom i dalje "atraktivna roba". Zbog aktuelne situacije mnogi operateri su okrenuti stabilizaciji a ne širenju, pa se možda više novca može dobiti od investicionih fondova, procenio je on.

O trenutnoj vrednosti Telekoma na tržištu, Ćhulibrk nije licitirao, ali je izneo ličnu procenu – da sto odsto akcija kompanije vredi oko dve milijarde evra. Minimalna cena koju Vlada iznosi kada se pominje prodaja je 2.5 milijarde evra.

Ćulibrk je najavio i da Telekom mora da doživi neku vrstu transformacije u narednom periodu, što može da znači smanjenje broja zaposlenih, ali i promenu starosne, kvalifikacione strukture.

U strukturi profita u 2012, iz fiksne telefonije bilo je 48 odsto, iz mobilne 42, i iz interneta i multimedija ostalih deset odsto. Ćulibrk se nada da bi ova godina mogla biti bolja kada je reč o profitu.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE