Od 2015. na oglašavanje će se više trošiti na internetu nego u štampanim medijima

Izdvajanja za oglašavanje ove bi godine u svetu mogla biti uvećana za 3,9 odsto, a u idućoj za 5 odsto, ponajviše zahvaljujući rastu oglašavanja na internetu te jačanju globalne privrede, pokazao je danas objavljeno izveštaj agencije ZenithOptimedia, koje pokazuje i da će do 2015. godine oglašavanje na internetu preteći ono u štampanim medijima.

Ta agencija, sastavni deo Publicisa, treće po veličini svetske grupe za oglašavanje po prihodima, iza kompanija WPP i Omnicom, predviđa tako da će globalno tržište oglašavanja do kraja ove godine vrediti 518 milijardi dolara.

Prognoza rasta za 2013. niža je u odnosu na prvobitnu procenu od 4,1 odsto. Prošle godine tržište oglašavanja u svetu poraslo je 3,5 odsto.

"S jačajem globalne privrede, za kompanije će se otvarati veće mogućnosti širenja poslovanja", rekao je Steve King, globalni izvršni direktor ZenithOptimedia grupe.

Međutim, u Portugalu, Irskoj, Italiji, Grčkoj i Španiji tržišta oglašavanja smanjuju se po stopama većim od samog ekonomskog pada, jer su lokalni oglašivači smanjili potrošnju kako bi srezali gubitke i sačuvali novac, a međunarodne kompanije usmerile svoje oglašivačke budžete na snažnije lokacije. Za periferno tržište evrozone stoga se predviđa da će se ove godine smanjiti za 7 odsto, a potom u 2014. stabilizovati, a godinu iza početi rasti i to po stopi od 3 odsto.

Geografski gledano, najbrži rast oglašavanja beležiće istočna Evropa, potom centralna Azija i Latinska Amerika, navodi se u saopštenju.

Potrošnja na internet oglašavanje premašiće ono u štampanim medijima u 2015. godini, budući da će se oglašavanje u novinama i časopisima nastaviti smanjivati u proseku između 1 i 2 odsto godišnje, predviđa ZenithOptimedia. Internet video te oglašavanje na društvenim mrežama, pak, raste po stopi od otprilike 30 odsto godišnje.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE