SMWF Europe: Real Time planiranje

Piše: Jacob Kobi Gamliel, D-kit agencija

Real time planiranje – u ovom tekstu često ću ponavljati ovu frazu, jer ona na najbolji način sumira moje utiske sa Social Media World Foruma. Tokom protekla dva dana prisustvovao sam neverovatnom događaju u Londonu, koji je okupio sve najznačajnije brend menadžere za društvene medije u Evropi, u ambijentu autentične engleske pivnice. Posle svih sesija, radnih grupa, predavanja, piva i rasvetljenih tendencije daljeg razvoja društvenih medija u 2013. i godinama koje slede, pokušaću da izdvojim nekoliko glavnih zaključaka i preporučim kako da unapredite social strategiju za vas i vaše klijente.

Social TV – društveni ekran

Direktor advertajzinga u Twitteru poručio je sa scene da Twitter postaje "prvi društveni ekran" u Americi i Velikoj Britaniji, odnosno "drugi ekran" za praćenje televizijskih sadržaja. Mogućnost da se živim TV programima dodali hešteg pruža mogućnost TV kućama da saznaju šta njihovi gledaoci žele i misle. Menadžer društvenih medija u Endemolu rekao je da u njegovoj kompaniji postoji pozicija menadžera za odnose sa gledaocima, koji vodi računa o iskustvima njihovih korisnika na društvenim medijima.

Razmišljate mobilno

Na glavnoj sceni konferencije bilo je dosta debata o tome da li na prvo mesto treba staviti desktop ili mobilne uređaje. Menadžer društvenih medija u Nissanu rekao je da u 2013. godini mobilni dolazi na prvo mesto: sadržaj, aplikacije i responsivni web sajtovi. Njegov kolega iz Diznija, s druge strane, istakao je da igrači društvenih igara prevashodno traže dobro iskustvo na desktop platformama. Ja bih zaključio da obe platforme moraju biti u dobroj harmoniji, te da obe treba negovati i uzeti ih u razmatranje kada se kreira strategija na društvenim medijima.

Treba gusariti

Menadžeri društvenih medija u kompanijama Jack Danials, Nissan, Ebay, Dr Pepper, KLM jednoglasno zaključuju: ne plašite se promašaja, pravite greške, samo radite nešto. Pokušavajte iznova i ne gledajte iza sebe. Menadžerima društvenih medija nije potreban neko da upravlja brodom, oni treba da budu kao gusari, da probijaju granice. Ova analogija nagnala je KLM da napravi novu igru, o kojoj smo dobili i prve podatke.

Real time planning – planiranje u realnom vremenu

Za mene lično, ova fraza je genijalna. Prvi put sam je čuo od direktora za advertajzing u Twitteru, a potom su svi učesnici panela počeli da je koriste. Tim za društvene medije mora biti veoma dinamičan i spreman da usvaja promene "uživo", dok se dešavaju. Ako je pred vama veliki događaj, planirajte unapred kako ćete njime upravljati dok se bude odvijao. Razvijajte tim, budite kreativni, popite pivo i ispolirajte sve da sija.

Posle dva sjajna dana netvorkinga i zanimljivih sesija, mogu reći da će 2013. biti godina Social-a, ali ne samo u smislu društvenih medija. Biće to kombinacije Social-Local, Social Mobile, Social-Organization i Social real time planning.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE