Bezbednosne mere koje nećete saznati od stjuardese

Bilo da ste radoznali ili samo oprezni, ako vas je oduvek zanimalo zašto se svetla u avionu priguše prilikom sletanja ili zašto je neophodno sebi prvo staviti masku sa kiseonikom,odgovori su tu.

Za sve zainteresovane British Arilines organizovao je kurs o bezbednosti, modifikovanu verziju treninga za kabinsko osoblje. Pružiće vam se mogućnost da se spustite niz ’tobogan’ evakuišete iz kabine pune dima, aktivirate prsluk za spasavanje, prenosi Huffington Post. Evo nekih stvari koje možete čuti na kursu, ali ne i od stjuardese pre poletanja.

Proverite pojaseve za spasavanje
Jedna od stvari koju nećete saznati iz bezbednosne procedure pre poletanja jeste da ljudi vrlo često uzimaju ove pojaseve kao suvenire. Iako avio-kompanije nakon leta proveravaju svako sedište, avion tokom dana može imati do sedam letova tako da se preporučuje da pre poletanja proverite da li se ispod vašeg sedišta nalazi jedan takav pojas.

Stavite prvo sebi masku za kiseonik
U svkaoj proceduri pre poletanja čućete da je potrebno da prvo sebi stavite masku sa kiseonikom pre nego što u slučaju nesreće krenete da pomažete ljudima oko sebe – to je zato što imate svega 15 ili 20 sekundi da stavite masku pre nego što u slučaju dekompresije kabine ostanete bez kiseonika nakon čega bi vrlo brzo izgubili svest. Zato je vrlo važno da brzo reagujete.

Pravilan položaj tela u sedištu
Ukoliko pogledate list sa intrukcijama koji se nalazi u džepu sedišta ispred vas, sigurno ćete primetiti da je potrebno da stavite ruke na glavu – ali ne na bilo koji način. Ilustracija sa razlogom pokazuje da šake treba postaviti jednu ispod druge i nikako sa spojenim prstima. U slučaju nesreće na ovaj način zaštitićete barem jednu ruku zato što vam je ona potrebna da odvežete pojas.

„Vežbe memorije“
Dok čekamo da avion poleti, piloti u kabini za to vreme sprovode „vežbe memorije“ koje uključuju proveravanje svih komandi, a to isto se savetuje i putnicima. Kako bi u slučaju nezgode reagovali mirno i staloženo, i kako bi izbegli sve moguće probleme koje može izazvati panika, putnicima se savetuje da provere sve, od pojasa za spasavanje do pojasa za vezivanje, i to nekoliko puta.

Zašto je crveno znak za „kreni“?
Zašto u avionu crvena svetla predstavljaju izlaz? Crvena boja se koristi zbog toga što je ona vidljivija za slučaj da se kabina tokon nesreće ispuni dimom.

Koliko su teška vrata za izlaz u slučaju opasnosti?
U slučaju Boeinga 737 vrata su izuzetno teška, tačnije – 20 kilograma. Ono što je problem jeste činjenica da najveći broj osoba koje sede pored njih ne poseduje potrebnu snagu za njihovo otvaranje. U slučaju da neko pokuša da ih otvori tokom leta, to se neće desiti jer ih je nemoguće otvoriti zbog toga što je pritisak u kabini znatno veći od pritiska napolju.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE