New York Times prvi put zaradio više od čitalaca nego od oglašivača

The New York Times u prošloj je godini prvi put zabeležio veće prihode od svojih čitalaca, to jest od prodaje online štampanih izdanja, nego od oglašavanje.

Prihodi od novina rasli su za 10.4 odsto, na 952.9 miliona dolara, uglavnom zbog rasta digitalne pretplate i rasta cene štampanih izdanja. Prihodi od oglašavanja pali su u 2012. za 5.9 odsto na 898,1 miliona dolara, navodi NY Times u online izdanju.

„Beležimo porast pretplate na naša online izdanja, ali i na štampanja izdanja. Zapravo, prvi put otkad izlazi list imamo veću zaradu od prodaje štampanih i online izdanja, nego od oglašavanja“, prokomentarisao je direktor medijske grupacije NY Timesa, Mark Tompson.

>>>>Štampani mediji – više čitalaca, manje oglasa

Strategija razvoja grupacije bila je usredsređena na internet pretplatnike, objasnio je Tompson, istakavšii kako je krajem decembra zabeleženo 668.000 pretplatnika, što je za 13 odsto više nego tri meseca pri toga. Tržište oglašavanje je bilo problematično s obzirom na pad od 5,9 odsto.

Za celu godinu Times Company je ostvarila neto zaradu od 133 miliona dolara, ili 87 centi po deonici, u poređenju s gubitkom od 39.7 miliona dolara, ili 26 centi po deonici, godinu dana ranije.

>>>>Oglašavanje Google-u donelo više nego svim američkim štampanim izdanjima

Osim New York Timesa, porast pretplate na digitalna izdanja beleže i drugi američki dnevni listovi.

„Pokazana spremnost korisnika ovde i širom sveta da plate za visoko kvaliteteno novinarstvo po kojem su NY Times i drugi naslovi kompanije poznati, biće ključni element naše strategije rasta, koju trenutno razvijamo“, rekao je Tompson.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE