Uskoro vožnja sa nula promila alkohola u krvi

Jedna od izmena u novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima mogla bi da bude da vozači ne smeju da imaju nimalo alkohola u krvi, kao što je to sada predviđeno za profesionalne vozače, rečeno je Tanjugu u radnoj grupi koja priprema zakon.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić kaže da nema razloga da neko pije kada vozi i da bi novi zakon trebalo da predvidi vožnju bez alkohola, s obzirom da mnogo ljudi strada na srpskim putevima upravo zbog konzumiranja alkohola.

Vujanić je rekao da sadašnji zakon predviđa da profesionalni vozači moraju da imaju nula promila alkohola u krvi, a ostali vozači, takođe, ne smeju da konzumiraju alkohol, ali mogu da imaju do 0,3 promila alkohola, „jer su možda jeli nešto što je izazvalo alkoholno vrenje“.

Šef radne grupe je istakao da vozač i po sadašnjem zakonu ako kaže da je malo popio, a ima na primer 0,1 promila alkohola takođe može da bude kažnjen, a ako ne kaže onda se toleriše do 0,3 promila zbog navodnog alkoholnog vrenja.

Prema rečima Vujanića, odredbe koje to propisuju su „iskrivljavanje istine“ i nema nikakvog razloga da postoje. On je naglasio da su učesnici u saobraćaju u Srbiji, na primer, tri i po puta ugroženiji nego u Švedskoj i da ne vidi razlog zašto ne bi u novom zakonu trebalo za sve da važi vožnja sa nula promila.

Ministarstvo saobraćaja je ranije saopštilo da će radna grupa za izradu nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, po svemu sudeći, pristupiti pisanju potpuno novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, jer su članovi te grupe izneli primedbe na više od 20 odsto odredbi u važećem zakonu.

Pomoćnik ministra saobraćaja Saša Mirković naglasio je da će više od 40 eksperata iz svih saobraćajnih oblasti biti uključeno u pisanje finalnog teksta novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, čiji je osnovi cilj da se posle usvajanja drastično i u kratkom vremenskom periodu, poboljša bezbednost na srpskim putevima.

„Očekujemo da će efekti novog zakona već u prvoj godini biti značajni, kada je reč o smanjenu smrtnosti na našim putevima, a planirani procenat smanjenja gubitka ljudskih života i materijalne štete u visini od 10 procenata bio bi sasvim adekvatan da opravda napore koje sada ulažemo kako bismo dobili zakon čijom bi boljom primenom i kvalitetnijim rešenjima od sadašnjih, ukupna, crna slika koju svakodnevno viđamo na našim putevima, počela da se menja“, istakao je Mirković.

Posle samo tri godine od donošenja Zakona o bezbednosti saobraćaja, radi se na izradi novog koji bi mogao do kraja godine da se nađe u skupštini.

Manje poginulih, smanjenje materijalne štete sa 700 na 500 miliona evra godišnje, uvođenje stimulativnih i destimulativnih mera za vozače i veća odgovornost preduzeća za puteve, samo su neke od mera koje bi trebalo da se nađu u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE