Ulazimo u eru super stresa

Na osnovu istraživanja sprovedenog u 24 zemlje sveta, u intervjuima sa stručnjacima i uticajnim profesionalcima iz sektora maloprodaje, medija, tehnologije, urbanog planiranja, psihologije i obrazovanja, svetska marketinška agencija JWT sačinila je listu trendova koja će uticati na ponašanje portošača u 2013. godini.

1. Igra kao komparativna prednost

Odrasli će sve više usvajati ideju da deca trebaju da imaju više nestrukturiranih igara. U doba kada ljudi osećaju da nemaju dovoljno slobodnog vremena za razne potrage bez definisanih ciljeva, raste spoznaja da nestrukturirano vreme rađa više mašte, kreativnosti i inovacija – a sve su to konkurentne prednosti.

2. Era super stresa

Iako je život uvek bio pun stresova, velikih ili malih, sada se oni množe i umnogostručuju: ulazimo u eru super stresa. Kako ovaj fenomen sve više biva prepoznat kao ozbiljan zdravstveni i ekonomski problem, tako će i vlade, poslodavci i brendovi također morati da učinei mnogo više kako bi se on sprečio i redukovao.

3. Pametni predmeti

Svakodnevni predmeti razvijaju se u pametne tehnološke uređaje s proširenom funkcionalnošću. Kako sve više običnih predmeta postaju interaktivni, inteligentni objekti, naša interakcija s njima postaje zanimljivija, ugodnija i korisnija.

4. Predviđena personalizacija

Kako analiza podataka postaje efikasnija, nauka postaje sve više sofisticirana i potrošači generišu više mjerljivih podataka nego ikada. Brendovi su sve više u stanju da predvide ponašanje, želje i potrebe klijenata i shodno tome ponude vrlo prilagođene i precizno komunicirane usluge.

5. Mobilni otisak prsta

Naši pametni telefoni postaju novčanici, ključevi, zdravstveni savetnici i više. Uskoro će postati de facto otisci prstiju, odnosno naš identitet na jednom mestu.

6. Eksplozija osećaja u virtuelnom svetu

U digitalnom svetu, gde se veći deo života odvija virtuelno i online, najviše računamo na senzorne podražaje. Trgovci će tražiti više načina kako da ljudi uključe osećaj, dodir i, kako podražaji budu snažniji, potrošači će s druge strane očekivati još moćnije proizvode i doživljaje.

7. Sveprisutna prodaja

Šoping se transformipe iz aktivnosti koja se odvija u fizičkim prostorima ili online u razmenu vrednosti koja se može odvijati na više novih, inovativnih načina. Budući da gotovo sve može biti maloprodajni kanal, u velikoj meri zahvaljujući mobilnoj tehnologiji, robne marke moraju biti sve kreativnije u tome gde i kako prodaju svoju robu.

8. Moć razmene

Kako se tržište razmene širi veličinom i opsegom, zahvatajući ne samo robu već i razne vrste usluga, obuhvatiće razne grane – od sještaja i edukacije, do turizma i transporta.

9. Privatnost u javnosti

Ljudi smišljaju kreativne načine da se izbore za privatne prostore u svojim životima. Umesto odbacivanja današnje sveprisutnosti društvenih medija i alata za deljenje, mi koristimo sve prednosti održavanja digitalnog identiteta, redefinišući postupno pojam privatnosti 21. veka.

10. Zdravlje i sreća – rukom pod ruku

Sreća se počela smatrati najvažnijom komponentom zdravlja i blagostanja, sve većim razumevanjem da je sretnija osoba ujedno zdravija i obrnuto.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE