
PKS otvara vrata srpskim firmama za inostranstvo
Dani otvorenih vrata predstavništava komore, tokom kojih će srpske kompanije i preduzetnici imati jedinstvenu priliku da na jednom mestu dobiju informacije o mogućnostima plasmana svoje robe i usluga i uspostavljanju kontakta sa potencijalnim partnerima u inostranstvu, počeli su danas u Privrednoj komori Srbije.
Njima će sve potrebne informacije i savete u vezi sa pozicioniranjem na stranim tržištima dati direktori predstavništva PKS u Austriji, Belgiji, Crnoj Gori, Francuskoj , Hrvatskoj, Italiji, Nemačkoj, Ruskoj Federaciji i Ukrajini.
U pojedinačnim razgovorima sa direktorima predstavništava PKS u inostranstvu, predstavnici srpskih kompanija upoznaće se sa specifičnostima tržišta na kojima deluju predstavništva Komore i uslugama predstavništava koje im stoje na raspolaganju, dobiti odgovore na unapred dostavljene poslovne upite i dogovoriti saradnju i korišćenje usluga komorskih predstavništava u inostranstvu.
Direktorka predstavništva PKS u Belgiji Gordana Zrnić rekla je Tanjugu da potencijal za srpske kompanije na tržištu te zemlje postoji u sektoru informaciono-komunikacionih tehnologija (ICT).
„Imali smo nedavno razgovore sa direktorom klastera za ICT Valonske regije, koji je rekao da je to nešto čemu se oni mnogo raduju, jer vide da smo uspešni i da možemo jako dobro da zamenimo kineske firme“, istakla je Zrnić.
Navodeći da se pokazalo da kineske ICT firme nisu dostigle standard koji odgovara Belgijancima i da bi oni vrlo rado napravili saradnju sa srpskim firmama, ona je dodala da očekuje skoru realizaciju tog posla.
Direktorka predstavništva PKS u Francuskoj Vesna Pakaj izjavila je Tanjugu da od Dana otvorenih vrata koji će trajati 5. i 6. decembra očekuje mnogo, zato što je to već ustaljena praksa koja uvek daje konkretne rezultate.
Ona je ukazala da je neophodno da Komora shvati koji su ciljevi firmi, proizvodni program i potencijal kako bi mogla da izvrši procenu mogućnosti plasmana na francusko tržište, jer su nekad proizvodi i usluge takvi da jednostavno ne vredi ulagati marketinški na to tržište, već se možda okrenuti nekom ko ima veću i ustaljenu potrošnju te robe.
Pakaj je kazala da se nakon toga mogu ciljano profilisati potencijalni partneri i oni prodajni kanali koji za to preduzeće i vrstu proizvoda najviše odgovaraju.
Ona je naglasila da u Francsuku možemo plasirati gotovo sve vrste robe, jer je to ogromno tržište od 66 miliona ljudi sa fantastičnom ponudom, ali i velikom tražnjom i potrošnjom.
„Zna se takođe da je to jedno veoma zahtevno tržište, moramo da imamo proizvode sa potpunim sertifikatima i marketinškim pakovanjem koje odgovara potrebama zapadnog tržišta“, istakla je Pakaj, napominjući da je firmama neophodna i pomoć pri uspostavljanju prvog kontakta i kada je reč o poznavanju francuskog jezika.