
Struju SMS-om plaća 4% potrošača
Mogućnost plaćanja električne energije mobilnim telefonom u Beogradu koristi 4% potrošača. U „Elektrodistribuciji Beograd“ (EDB) kažu da taj procenat nije mali imajući u vidu da je ovo relativno nov sistem naplate, te da će se u narednom periodu taj broj, verovatno, povećati. Inače, prema podacima „Telekoma Srbije“, u našoj zemlji je trenutno oko pola miliona korisnika registrovano za usluge plaćanja mobilnim telefonom, a polovina njih je iz prestonice.
Za sada je samo korisnicima usluga „Telekoma Srbije“ i korisnicima Dina platne kartice omogućeno da račun za električnu energiju mogu da uplate SMS porukama, ali će se uskoro proširiti i na korisnike ostalih platnih kartica. Korišćenje ovog servisa se naplaćuje 5,9 dinara. Sve što je potrebno za aktiviranje ove usluge jeste da se korisnik registruje za mobilno plaćanje u banci u kojoj ima račun i platnu karticu i dobije pinkod.
Posle toga neophodno je na broj 8008 poslati poruku sa ED brojem, odnosno identifikacioni broj korisnika kod EDB-a, i iznos koji korisnik hoće da uplati. Na primer, ako se plaća račun EDB-a sa ED brojem 123456789 u iznosu od 3.000 dinara, korisnik treba da pošalje poruku sledećeg sadržaja: EDB 123456789 3000 dina. Korisnik će nakon toga dobiti poruku za potvrdu transakcije. Na tu poruku mora da odgovori slanjem zaštitnog pin broja u roku od tri minuta, da bi se plaćanje obavilo ili će transakcija biti poništena. Kada se uspešno izvrši uplata računa, korisnik će dobiti SMS koji je potrebo da sačuva zbog eventualne reklamacije.
U EDB-u posebno ističu da je povećan broj poziva i mejlova koje prima njihov Informativni centar. Građani na broj 395 77 77 mogu da dobiju brojne informacije, a tokom prošle godine primljeno je više od pola miliona poziva. Takođe, u funkciji je i besplatan telefonski broj 0800 360 300, putem kojeg građani mogu anonimno da prijave krađu struje.