Neophodni lekovi stižu u udaljene oblasti

Globalni fond za borbu protiv side, tuberkuloze i malarije i kompanija Coca-Cola, objavili su da proširuju projekat pomoći vladinim i nevladinim organizacijama u dostavljanju neophodnih lekova u udaljene delove sveta, prvenstveno u ruralnoj Africi. Projekat pod nazivom „Poslednja milja“, nastao partnerstvom između javnog i privatnog sektora 2012. godine, u cilju pomoći mreži za distribuciju lekova vlade Tanzanije, realizuje se zahvaljujući razvijenom globalnom distributivnom sistemu kompanije Coca-Cola.

,,Uspeh ovog projekta potvrđuje našu veru u snagu civilnog društva i saradnju državnog i privatnog sektora u rešavanju globalnih problema. Mi to nazivamo ,,zlatni trougao’’,’’ izjavio je Muhtar Kent, predsednik i generalni direktor kompanije Coca-Cola. ,,Ova saradnja se zasniva na korišćenju naše globalne poslovne ekspertize u pomoći pri rešavanju ključnih logističkih zahteva za isporuku lekova u najudaljenije delove Afrike.’’

Na osnovu postignutih uspeha u Tanzaniji, projekat je proširen na Ganu, u cilju poboljšanja pristupa osnovnim lekovima i vakcinama. Najnovije faze ovog partnerstva će povećati dostupnost neophodnih lekova na 75 odsto teritorije Tanzanije i proširiti ovu inicijativu na Ganu i Mozambik. Trenutno se razmatraju mogućnosti širenja i u druge zemlje.

Gabrijel Džaramilo, generalni menadžer Globalnog fonda, ovim povodom izjavio je sledeće: ,,Nažalost, i kad su lekovi dostupni, oni često ne stignu do ljudi kojima su potrebni. Lanci nabavke u udaljenim krajevima sveta često nisu efikasni, što može da znači da i dalje dolazi do smrtnih slučajeva koji mogu da se spreče. Primetili smo da proizvodi Coca-Cole stižu do svih udaljenih krajeva i pomislili da ako oni mogu da dostave svoje proizvode tamo, možda ćemo moći i mi uz njihovu podršku.’’

Distributivni sistem proširen je sa 500 lokacija za skladištenje na direktnu dostavu za 5.000 zdravstvenih ustanova, omogućio je zdravstvenim ustanovama da same naručuju potrebne lekove i za 20 do 30 odsto unapredio dostupnost lekova u klinikama gde je primenjen nov model. U planiranom proširenju na Mozambik, partneri će se osloniti na postojeću saradnju između Coca-Cole i Klintonove inicijative za pristup medicinskim uslugama.

Od 2010. godine, projekat je pomogao da skoro 20 miliona ljudi ima bolji pristup neophodnim lekovima u deset regiona gde je do sada uveden unapređen model distribucije i smanjeno je prosečno vreme potrebno za dostavu lekova zdravstvenim ustanovama u Tanzaniji za čak 25 dana. Ideja za partnerstvo u okviru ,,Projekta poslednja milja’’ pokrenuta je 2009. godine, kada se Globalni fond obratio Coca-Coli sa željom da se upozna sa njenom logističkom ekspertizom kako bi rešio probleme distribucije u Tanzaniji. Partneri su najavili prvu fazu partnerstva na Godišnjem sastanku Klintonove globalne inicijative 2010. godine, pri čemu se kompanija Coca-Cola obavezala da pomogne u maksimalnom unapređenju isporuke vitalnih lekova i medicinskih sredstava ljudima kojima su oni najpotrebniji. Pokrenut u saradnji sa Fondacijom Bila i Melinde Gejts, kompanijom Accenture Development Partnerships, Institutom za globalno liderstvo u zdravstvu (GHLI) Jejl Univerziteta i vladinim agencijama kao što je Agencija za medicinske usluge, projekat „Poslednja milja’’ zasniva dalje širenje na dosadašnjim rezultatima.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE