
Očuvati 4300 radnih mesta u Štampi i Futuri ogromna je odgovornost
Piše: Milan Petrović, generalni direktor Štampa sistema
U Srbiji se danas susrećemo sa stopom nezaposlenosti od 25,5 odsto što je za 3,3 odsto više nego u istom mesecu prošle godine. Bruto domaći proizvod je za 32 odsto manji nego pre 30 godina, kažu današnji analitičari. Plan Vlade Srbije je da prepolovi budžetski deficit i da ga obori na samo 1 odsto BDP-a do 2015. godine.
Kompanija Štampa sistem zapošljava 4300 ljudi, čime u vreme krize indirektno utiče na opstanak i kvalitet života 12.000 ljudi koji čine njihove porodice. Najveći broj ovih zaposlenih čine prodavci u kioscima, čiji posao iako deluje lak zapravo je vrlo težak i odgovoran. Naša obaveza i cilj je da prevashodno omogućimo svojim zaposlenima da svoje zarade dobiju na vreme. Ponekad se zapitamo šta bi bilo da to ne učinimo i koliko bi porodica tog meseca ostalo bez svojih sredstava za život. Pored velike odgovornosti koju osećamo upravo to nam daje veliku motivaciju i želju da uspemo. Nekima će ovo možda zvučati patetično, ali siguran sam da svi privrednici razumeju o čemu govorim, i kako je danas teško poslovati uspešno. Siguran sam i da me razumeju svi radnici koji mesecima ne primaju zarađene plate. Jedan od ciljeva naše kompanije je ulaganje u naše zaposlene, obuke i dodatna edukacija. Svaki zaposleni u našem sistemu prošao je kroz poseban sistem obuka čime je osnažena pozicija prodavca i osposobljeni su za pružanje dodatnih vrednosti našim potrošačima.
Naši potrošači očekuju širok asortiman proizvoda u kioscima. Istraživanja su pokazala da svaki drugi kupac na kiosku prvo pomisli na brzu i praktičnu kupovinu kada se pomene ovaj format kupovine. Veliki broj ispitanika, 95 odsto je potvrdilo da tradicija kupovine na kioscima opstaje već decenijama. Upravo ova informacija je bila veliki podsticaj menadžmentu kompanije da dalji razvoj ne samo maloprodajne mreže kioska već i samog koncepta kioska, bazira isključivo na osluškivanju potreba potrošača, kako bi ponudila ono što je neophodno – takvo prodajno mesto u blizini stanovanja ili posla koje je u svakom trenutku na raspolaganju.
Kako bismo izašli u susret potrebama potrošača, nedavno smo na našim kioscima uveli i sekciju “ dečji kutak“. Posebno osmišljene i veselo dizajnirane police namenjene našoj deci opremljene su širokim spektrom dečijih proizvoda, knjigama, bojankama, slikovnicama, mozgalicama i najraznovrsnijim proizvodima namenjenim ovoj ciljnoj grupi. Ovaj novi projekat naišao je na odobravanje naših potrošača, a naročito njihovih mališana.
Širenje asortimana proizvoda, ulaganje u zaposlene i maloprodajnu mrežu, uspostavljanje boljih uslova poslovanja i donošenje novih trendova na tržištu osnovni je zadatak naše kompanije. Centro Štampa je do sada uložila više od 25 miliona evra u dalji razvoj poslovanja, a namere su da uloži dodatnih 25 miliona evra. Na ovaj način naša kompanija direktno podstiče razvoj domaće privredne aktivnosti. Ipak, najvrednije je ulaganje u ljude, koji u doba krize pokazuju posebnu odgovornost prema svom poslu i sistemu koji hrabro vodi kompaniju sa ovako velikim brojem zaposlenih.