
Content is king, the consumer is God!
Piše: Andrijana Tomić, RealTime Group Business Development Director
Tradicionalno se kao i svake godine u amsterdamskom RAI centru održava vodeći broadcasting sajam – IBC za medijske profesionalce koji kreiraju sadržaje i upravljaju njima, za one koji koriste elektronske medije i nove tehnologije, kao i za one koje interesuju noviteti na ovom tržištu.
IBC sajam je od velikog značaja za sve nas koji smo u sferi medija, kako zbog razmene informacija i ostvarivanja kontakata, tako i zbog širenja našeg znanja i podele iskustava sa drugima iz istih ili srodnih branši, a moram da naglasim da se svaki put vratim u Beograd puna elana i ideja za razvoj i unapređenje našeg poslovanja, što najviše primete i koriste naši klijenti.
Ove godine su glavni utisak na mene, pored velikih kompanija sa svojim show room-ovima (poput Sony-ja, Panasonic-a, Samsung-a, Arri-ja, Cisco-a, Harris-a i drugih), ostavile izraelske kompanije sa kojima već imamo saradnju po pitanju digitalnih medija i sa kojom zajedno nastupamo na tržištu pod imenom D-kit, a za koje možemo reći da ne prate – već diktiraju svetske trendove .
Sama organizacija sajma je promenjena u odnosu na prethodne godine i ustaljena mesta nekih kompanija zamenile su nove, mlađe, koje su svojim idejama i novim uslugama zauzele značajna mesta. Mogli smo da primetimo i veći broj posetilaca nego ranije, ali i ne tako veliki broj žena koje su u branši… Mada, priznajem da je zaista lepo (iz ženskog ugla) i optimistično videti lik jedne dame na mestu CEO vodeće kompanije za izradu tehnoloških rešenja u sferi praćenja medija Actus Digital, Sime Levy.
Što se tiče novih tehničkih dostignuća, tržište „Connected TV-a“, Smart TV, Hybrid TV i značaj koji ima za emitere, IPTV usluge, 4K standard, su u globalu dobili najviše pažnje. Takođe, video on demand, upravljanje sadržajima putem „cloud-a“ (čime se povećava nivo saradnje tokom radnog procesa i smanjuju troškovi) kao i prilagođavanje sadržaja za različite tipove uređaja i dimenzije ekrana – su stvari koje krupnim koracima preuzimaju primat, ne samo u svetu već, čvrsto verujem, i u našoj zemlji.
Tako je ključna reč bila „multiscreen“- koja se provlačila kao eho kroz RAI centar.
Kompanije su uvidele da je evoluiralo konzumiranje televizije, da su korisnici u mogućnosti da biraju način na koji pristupaju sadržajima, da žele da podele svoje gledalačko iskustvo sa drugima kroz „social networking“, da razumeju kvalitet i da traže objedinjenu uslugu, laku za koršćenje na više različitih uređaja kao što su „pametni telefoni“, tablet uređaji i laptopovi. U toj sferi interesantne su nam bile usluge TWINTV kompanije Zappware i paketi VuMedia – kompanije Visual Unity, koje se baziraju na kontroli, distribuciji i lakom pristupu sadržajima kao i socijalnoj interakciji koju omogućavaju.
Sadržaje će svako prilagođavati svojim interesnim zonama i potrebama preko platformi koje će to omogućavati, kako bi oni bili približniji za upotrebu. Svakako će se time promeniti info portali, preko kojih ćemo moći sami da biramo vesti koje želimo da vidimo.
Imajući u vidu da su korisnici mnogo upućeniji, obrazovaniji i snalažljiviji u sferi korišćenja novih tehnologija i da dobro znaju šta hoće, zadatak će sigurno biti da se kreiraju takve usluge koje će zadovoljiti njihove potrebe, usluge koje će biti brze, kvalitetne, objedinjene, dostupne preko različitih uređaja i lake za korišćenje.