Apsurdna upozorenja na proizvodima kao muzejska postavka

U Muzeju za komunikaciju u Frankfurtu na Majni postavljena je izložba čiji je osnovni cilj da pokaže svu apsurdnost pojedinih poruka upozorenja kakve se često nalaze na mnogim proizvodima. Da ove poruke neretko zvuče čak i blesavo, nije zapravo ništa novo, piše Deutsche Welle.

Kada se ovakva upozorenja nađu sakupljena na jednom mjestu, tek delomično promenjena tako da njihova poruka još jače upada u oči, tada njihova nadrealnost poprima još veće i duhovitije dimenzije. U to sledećih nekoliko nedelja mogu da se uvere posetioci najnovije izložbe „Pažnja, upozorenja!“ u Muzeju za komunikaciju u Frankfurtu na Majni. Izložba je otvorena 16. avgusta i trajaće do 21. oktobra.

„Ne pokušavajte da ugasite motornu testerui sopstvenim rukama!“ ili „Ne peglajte odeću dok je na vama“ – upozorenja ovakvog tipa zaista postoje. Tako se u SAD-u mogu naći poruke na kolicima za decu poput: „Pre sklapanja, dete obavezno ukloniti!“, ili pak upozorenja na sredstvu za čišćenje cevi: „Ne koristiti u slučaju da ne razumete upozorenje ili ako ne znate da čitate!“ koje verovatno spada u anale besmislenih poruka.

„Mnoge od tih nalepnica upozorenja svoju apsurdnost mogu zahvaliti Amerikancima. Proizvođači se naime tako unapred štite od mogućih tužbi. Ako nekom zaista padne na pamet da bušilicom čisti uši i tako sebi nanese telesne povrede, tako kasnije ne može za to da optuži proizvođača tvrdeći da ga ovaj nije upozorio“, objašnjava kustos Muzeja u Frankfurtu na Majni, Helmut Gold.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE