Srbiji treba još trgovinskih lanaca

Pored velikih trgovaca, u Srbiji posluje između 30.000 i 50.000 samostalnih trgovinskih radnji.

Stručnjaci ocenjuju da konkurencija na tržištu postoji, ali je može biti mnogo više kada bi u Srbiji poslovalo više velikih trgovaca posebno diskontnog tipa.

Najveće tržišno učešće u Srbiji imaju tri trgovinska lanca, Delez Srbija, Merkator-S i Idea, a slede Dis, Univerexport, Metro keš end keri, kaže Gordana Hašimbegović sekretar Udruženja Privredne komore Srbije za trgovinu.

„Nije da nema konkurencije u trgovini u Srbiji, ali bi bilo još bolje da ima nekoliko dobrih igrača. Da bi ti igrači došli neophodno je da im vlada kaže da su dobrodošli, što ranije nije bio slučaj“, rekao je ekonomista Aleksandar Stevanović.

On smatra da treba da bude unapređen investicioni ambijent i poslovna klima u Srbiji, pojednostavljena procedura, a mito i korupcija suzbijeni.

Prema Stevanoviću, Srbiji nedostaju maloprodajni lanci diskontnog tipa kao što su Lidl, Špar kao neki elitni lanci, jer bi bilo bolje da imamo veći izbor, kao što je slučaj u susednoj Mađarskoj.

„Dovoljno je otići samo u Segedin, i videti koliko Mađari u jednom malom gradu, imaju različitih mogućnosti za kupovinu najrazličitih roba“, naglasio je on.

Što više konkurenata dođe u Srbiju to će nama kao građanima biti bolje, poručio je Stevanović.

Prema ranijim najavama nemački diskontni trgovinski lanac Lidl planira da započne poslovanje u Srbiji.

Trgovina zauzima znacajno mesto u ukupnoj privredi Srbije, jer sa 11,7 odsto učestvuje u Bruto domaćem proizvodu, 19,8 odsto u broju zaposlenih, 37,27 odsto u ukupnom prihodu i 26,3 odsto u ukupnom broju pravnih lica.

U toj privrednoj grani zaposleno je blizu 200.000 radnika od kojih u malim trgovinama radi više od 140.000 ljudi.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE