Pored gubitka od 157 mil dolara, rezultati Facebook-a u skladu sa očekivanjima

Facebook je u drugom tromesečju ostvario poslovne rezultate koji su u skladu s očekivanjima analitičara, ali kako nije objavio procene daljeg poslovanja, najviše o tome kako namerava da poveća prihode od oglašavanja, cena deonica najpopularnije globalne društvene mreže pala je u četvrtak na rekordno nizak nivo.

U svom prvom poslovnom izveštaju od kada je postala prva američka kompanija koja je debitovala na tržištu s vrednošću većom od 100 milijardi dolara, Facebook je izvestio o rastu prihoda u drugom tromesečju za 32 odsto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, na 1,18 milijardi dolara, što je u skladu s očekivanjima analitičara.

Ali, u tom tromesečju Facebook je ostvario čisti gubitak od 157 miliona dolara, ili 8 centa po deonici, zbog skupih troškova naknade štete nastale za inicijalne javne ponude deonica u maju, dok je u istom razdoblju prošle godine kompanija ostvarila dobit od 240 miliona dolara, ili 11 centi po deonici. Bez tih troškova naknade štete po deonicama, Facebook je u drugom tromesečju zaradio 12 centi po deonici, što je u skladu s predviđanjima na Wall Streetu. Ali, nije objavio nikakve procene o poslovanju u tekućem kvartalu i ubuduće, čemu su se neki investitori nadali.

Nakon objave rezultata, cena deonica Facebooka prvo je lagano porasla, da bi potom potonula više od 10 odsto, na rekordno niskih 24 dolara, što je za otprilike trećinu manje u odnosu na cenu od 38 dolara, koliko je iznosila prilikom debija na tržištu u maju.

Mark Cukerberg rekao je da ohrabruju rezultati nedavno uvedene nove usluge oglašavanja i da Facebook sada ima jasan put za izgradnju jakog poslovanja u području mobilnih usluga.

Broj mjesečnih aktivnih korisnika te društvene mreže dosegnuo je na kraju drugog tromesečja 955 miliona, dok je na kraju marta iznosio 901 milion. No, broj aktivnih korisnika mobilnih uređaja raste brže, što pojačava pritisak na poslovni model Facebooka, koji je tek nedavno počeo da nudi ograničene oblike mobilnog oglašavanja.

„Facebook je ostvario očekivane rezultate, ali Wall Street traži više i to je razlog pada cene njegovih deonica. Veliko je pitanje kako će kompanija zaraditi na svojih milijardu korisnika. Puno ulagača misli da ne može te korisnike ‘pretvoriti’ u novac“, kaže Majkl Matousek, analitičar u kompanijai U.S. Global Investors.

Stopa rasta Facebooka u drugom tromesečju najsporija je od prvog kvartala prošle godine, kada je kompanija počela da objavljuje te informacije.

„Vidljivo je da se usporava rast kompanije i po prihodima i po broju korisnika, a kako Facebook nije objavio procene daljnjeg poslovanja do kraja godine, ulagači nisu sigurni šta mogu da očekuju“, kaže Richard Greenfield, analitičar kompanije BTIG.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE