Daikin

Tehnologija je temelj, a poverenje je ljudsko

Daikin često povezujemo sa inovacijama i energetskom efikasnošću, ali poverenje, kaže marketinški menadžer te kompanije u Srbiji Stefan Lobor, ne gradi tehnologija, nego ljudi. U razgovoru za BIZLife, Stefan govori kako brend „omekšava” specifikacije kroz stvarne priče korisnika, oslanja se na jaku mrežu partnera i edukaciju tržišta, balansira stručni jezik i životne koristi, te održivost pretvara u svakodnevnu praksu.

  • Daikin je poznat po vrhunskim tehnologijama, ali su predstavnici vaše kompanije više puta isticali da „tehnologija sama ne gradi poverenje”. Kako vi danas uspevate da pokažete i onu ljudsku, emotivniju stranu brenda u komunikaciji sa korisnicima?

Tehnologija i kvalitet jesu temelj naših proizvoda, ali poverenje gradimo ljudskim pristupom i razumevanjem potreba korisnika. Fokusiramo se na priče koje odražavaju njihove svakodnevne živote i vrednosti. Umesto da samo pričamo o specifikacijama, gradimo narativ o tome kako naši proizvodi poboljšavaju kvalitet života – kroz zdravu atmosferu u domu, optimalne uslove za rad i doprinos očuvanju životne sredine. Stvaramo emotivnu vezu vizuelnim storitelingom, autentičnim korisničkim pričama i otvorenom komunikacijom na društvenim mrežama. Zajedno sa našom partnerskom mrežom ovo poverenje razvijamo sa krajnjim korisnicima, jer korisnici najviše veruju iskusnim stručnjacima koje poznaju. Kroz strateška partnerstva sa školama i univerzitetima ostvarujemo dijalog sa stručnjacima budućnosti, slušamo ih i razvijamo deleći „know-how”. Članstvom u stručnim udruženjima osluškujemo inženjere, projektante, arhitekte i prilagođavamo naš pristup kako bismo im olakšali rad. Ove aktivnosti su ključne pri razvijanju poverenja sa tržištem, jer ljudi su više od kupaca, a naše poslovanje je mnogo više od same prodaje.

Daikin

Daikin, Foto: Georgi Grancharov

  • Kako kroz interne komunikacije gradite kulturu u kojoj svaki zaposleni postaje ambasador brenda?

Kulturu ambasadora brenda gradimo osiguravanjem da svaki zaposleni, pored odlične obučenosti, oseća pripadnost kompaniji i „vlasništvo” nad brendom, te da ima želju da to iskustvo prenese na autentičan način. Kako bismo to postigli, ključno je dobro poznavati članove tima i obezbediti da razumeju i prihvate kompanijske vrednosti i principe kao svoje, te da im se posvete na ličnom nivou. Pored toga, pružamo im konkretne alate i smernice za praktikovanje tih vrednosti u formalnoj i neformalnoj komunikaciji, sa posebnim fokusom na preventivno delovanje. Ulažemo značajne napore u interne komunikacije, koristeći alate kao što su „Smernice za komunikaciju na društvenim mrežama” i edukacije o proizvodima, Info&Dialog radionice i individualne sesije za razmenu povratnih informacija, kako bismo podstakli otvorenu komunikaciju i kontinuirano usavršavanje. Takođe, pružamo mogućnosti za eksterne edukacije, promovišemo primere dobre prakse i nagrađujemo zaposlene koji svojim doprinosom ističu brend i osiguravaju da su svi informisani i motivisani da predstavljaju Daikin u najboljem svetlu.

Daikin, Foto: Georgi Grancharov

  • Kako kroz B2B komunikaciju održavate prepoznatljivu, gotovo porodičnu povezanost sa partnerima, naročito ako znamo da Heating & Cooling Expert ima razvijenu mrežu saradnika i servisera širom regiona?

Naši partneri su ključni za naš uspeh i mi to vrlo dobro znamo. Negujemo dugoročne odnose sa njima jer oni su izuzetno važan deo Daikin ekosistema. Redovno organizujemo partnerske sastanke i edukacije na kojima razmenjujemo znanja i iskustva i zajedno radimo na unapređenju poslovanja. Pružamo im podršku u svim aspektima poslovanja, od marketinga i prodaje do servisa i tehničke podrške. Praktikujemo zajedničke posete Daikin iskustvenim centrima i proizvodnim pogonima. Tada se i sami mogu uveriti u kvalitet uređaja, ali i razmeniti iskustva i dobre prakse sa kolegama širom Evrope. Takođe, obezbeđujemo im ekskluzivne pogodnosti i nagrade za lojalnost kroz sistem strateškog partnerstva, koji im omogućava da napreduju kroz nivoe i time dodatno unaprede svoje poslovanje. Kroz personalizovanu komunikaciju i redovan kontakt, gradimo poverenje i osiguravamo da se naši partneri osećaju cenjeno i podržano.

  • Edukacija tržišta o energetski efikasnim rešenjima često je zahtevnija od same prodaje. Koliki je izazov za vaš marketinški tim da se takva edukacija pretoči u konkretne kampanje i poruke?

Edukacija tržišta o energetski efikasnim rešenjima jeste izazov, ali i ključna prilika, ne samo u našem regionu već i širom Evrope. Zato joj pristupamo ozbiljno, ulažući resurse u edukativne kampanje za koje aktivno razmenjujemo ideje sa kolegama sa drugih tržišta. Koristimo širok spektar kanala: od onlajn sadržaja i konsultacija, preko ATL i BTL kampanja, do praktičnih radionica u Daikinovom trening centru i PopUp mobilnih promocija širom regiona. Cilj nam je da korisnicima na jasan način približimo prednosti energetski efikasnih rešenja kako bi doneli pametnu odluku o kupovini i shvatili dugoročne benefite. Kroz saradnju sa stručnjacima, udruženjima i institucijama dodatno širimo domet i kredibilitet naših poruka.

Stefan Lobor, Foto: Georgi Grancharov

  • Daikin je sinonim za inovacije, ali one često zahtevaju razna objašnjenja korisnicima. Koliko je teško izbalansirati tehničke detalje i jednostavne, životne poruke u komunikaciji o proizvodima?

To je konstantan balans koji pokušavamo da postignemo. Trudimo se da izbegnemo prekomerno korišćenje tehničkog žargona. Umesto toga, fokusiramo se na koristi koje inovacije donose korisnicima. Koristimo metafore, vizuelne prikaze i korisničke priče da bismo objasnili kompleksne tehnologije na pristupačan način. Takođe, segmentiramo našu publiku i prilagođavamo poruke nivou znanja, interesovanjima i potrebama različitih grupa potrošača. Na osnovu istraživanja i podataka, formiramo profile tipičnih kupaca, pratimo njihovo iskustvo kroz sve faze kupovine i kroz razgovore uživo identifikujemo njihove potrebe i najčešće izazove, a potom prikupljene uvide transformišemo u poruke koje jasno i jednostavno nude rešenje. Za one koji žele više tehničkih detalja – obezbeđujemo detaljne specifikacije i dokumentaciju; za one koji su manje tehnički orijentisani – fokusiramo se na jednostavne, životne poruke koje ističu praktične prednosti naših proizvoda.

  • Sve više brendova priča o održivosti, ali u Daikinu se često ističe da je ona deo poslovne kulture. Kako vi održivost uvodite u svakodnevne komunikacione aktivnosti i vizuelni identitet brenda?

Održivost je deo našeg DNK – ogleda se u svim aspektima našeg poslovanja, od razvoja proizvoda i proizvodnih procesa do odnosa sa zaposlenima i zajednicom. U komunikaciji otvoreno govorimo o naporima da smanjimo uticaj na životnu sredinu i promovišemo energetski efikasna rešenja. Koristimo vizuelni identitet koji odražava našu posvećenost održivosti, sa prirodnim bojama i elementima. Takođe, aktivno učestvujemo u projektima koji doprinose očuvanju životne sredine i promovišemo održivi način života. Trudimo se da budemo transparentni i odgovorni u svim komunikacionim aktivnostima, pokazujući da zaista živimo ono što propovedamo.

  • Koliko se danas marketing u HVAC industriji oslanja na emociju, a koliko na racionalne argumente, kao što su ušteda energije i dugovečnost proizvoda?

U HVAC industriji uspešan marketing zahteva kombinaciju emotivnih i racionalnih argumenata. Dok su ušteda energije i dugovečnost proizvoda važni faktori za donošenje odluke, emocije igraju značajnu ulogu, jer one bude pažnju, grade poverenje i, na kraju, nagrađuju to poverenje. Ljudi žele da se osećaju prijatno i sigurno u svojim domovima i poslovnim prostorima. Zato u našoj komunikaciji kombinujemo racionalne argumente sa emotivnim pričama koje ističu kako naši proizvodi doprinose boljem kvalitetu života. Trudimo se da stvorimo ravnotežu između funkcionalnosti i estetike, pokazujući da naši proizvodi nisu samo efikasni, nego i oplemenjuju životni prostor svojim izgledom, intuitivni su i prijatni za korišćenje. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Daikin, Georgi Grancharov

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE