Clock Travel

Od studentskih tura do lidera severne Grčke

Od studentskih ekskurzija do sopstvene flotе autobusa, Andrija Miličić je Clock Travel od 2013. pretvorio u jednu od vodećih agencija za letovanja u Grčkoj. Danas upravlja zakupom oko 1100 jedinica i 4500 kreveta, prevozi oko 50.000 putnika godišnje i oslanja se na timove na terenu koji drže kvalitet pod kontrolom. Korona ga je naterala da diverzifikuje posao u građevinu, a povratak turizma ubrzao je rast obe grane. Dok EU uvodi novi EES carinski režim, Clock Travel prilagođava logistiku i rasporede, jer ne odstupa od svoje filozofije „Never give up” – ističe Andrija Miličić u razgovoru za magazin BIZLife.

  • Kada je sve počelo i odakle ideja za bavljenjem turizmom?

Sve je počelo još od studentskih dana – tačnije, od 2009. godine – mojim angažovanjem u studentskoj politici. Bio sam student Ekonomskog fakulteta u Nišu, gde sam vodio Klub studenata Ekonomskog fakulteta i Skriptarnicu i bavio se organizacijom studentskih ekskurzija, kao i brucošijada, ekonomijada, apsolventskih večeri, studentskih žurki i novogodišnjih dočeka. Sve to je uticalo na moj dalji put i želju da se na ozbiljniji način bavim turizmom. Nakon odlaska sa fakulteta, otvorio sam agenciju Clock Travel, 2013. godine.

Prve godine radili smo prodaju aranžmana koji su bili u organizaciji drugih agencija, ali već od 2014. godine krećemo sa prodajom aranžmana za Grčku koji su bili u našoj organizaciji – tačnije, u našem zakupu.

Clock Travel

Miloš Bjelica

  • Za ovih 12 godina postali ste jedna od vodećih agencija na srpskom tržištu u organizaciji letovanja u Grčkoj. Koliko je bilo teško i izazovno na tom putu i koji je ključ vašeg uspeha?

Ovo je posao koji zahteva puno rada, truda, strpljenja i odricanja. Kao i u većini poslova, izuzetno je važan tim, timski rad. Ja sam imao sreće da od samog početka pored sebe imam odgovorne i požrtvovane saradnike, koji su bili spremni da zajedno sa mnom dođu do sadašnje pozicije. U ovom trenutku Clock Travel ima preko 50 zaposlenih. Za ovih 12 godina, od malog zakupa, od svega par soba koje smo imali u početku, došli do zakupa od oko 1100 jedinica i 4500 kreveta. Svakako je bilo veoma izazovno i teško, ali sa kvalitetnim timom svaki problem je bio rešiv. Vrlo često je dan podrazumevao preko 14 sati aktivnog rada, sedam dana u nedelji, bez slobodnih vikenda.

  • S obzirom na to da imate veliki broj smeštajnih jedinica u različitim delovima Grčke, kako uspevate da održite kvalitet usluge na terenu? Na koji način rešavate izazove koji iskrsnu u poslednjem trenutku?

S obzirom na veliki broj smeštajnih jedinica, oslanjamo se na prisustvo naših predstavnika na destinacijama i stalnu komunikaciju sa njima. Sve počinje par meseci pre dolaska prvih gostiju – pripremom, proverom i kontrolom kvaliteta zakupljenih kapaciteta. Svaka destinacija u Grčkoj ima svoj tim predstavnika koji dočekuju goste i koji su dostupni putnicima tokom celog dana, pa i noći u hitnim slučajevima. Problemi u poslednjem trenutku rešavaju se kroz direktan kontakt sa domaćinima i našim timom na terenu, što omogućava brzu reakciju i kontinuitet kvaliteta.

  • Imate sopstveni vozni park sa turističkim autobusima. Kako održavate pouzdanost i standard usluge na dugim rutama?

Tim stalno zaposlenih mehaničara brine o tehničkoj ispravnosti i kontroli vozila, što smatramo ključnim za udobnost i kvalitet prevoza i sigurnost naših putnika. Naš vozni park trenutno broji osam autobusa. Tokom sezone uvek imamo unapred planirane smene vozača na dužim relacijama, kako bi se zadržao standard sigurnosti i komfora. Kada su gužve i visoke temperature, uvodimo dodatne pauze i fleksibilniji raspored, kako bismo izbegli preopterećenje i obezbedili da klima i udobnost funkcionišu bez kompromisa.

  • Evropski sistem ulaska i izlaska (EES) već usporava prelaze. Koliko to menja planiranje polazaka i kalkulaciju troškova za vas i partnere?

Kada govorimo o ovom sistemu EU, još uvek nemamo najpreciznije informacije o njegovom funkcionisanju. Prema dostupnim podacima, novi režim će se uvoditi postepeno u periodu od šest meseci, a trebalo bi da njegova potpuna implementacija počne najkasnije do 10. aprila 2026. godine.

  • Od samih početaka, preko perioda korone, do rasta u građevini – kako se razvijala vaša priča?

Počeli smo kao čisto turistička priča i fokus nam je bio da gradimo mrežu u severnoj Grčkoj. Korona nas je usporila i potpuno zaustavila turizam kao delatnost, ali nam je otvorila novu priliku – posao u građevinskom sektoru. Turizam je stao i bilo je potrebno pronaći posao koji bi obezbedio opstanak kompanije i svih zaposlenih. Krenulo se kroz manje projekte, zatim su usledili i veći poslovi. Danas građevina stoji rame uz rame sa turizmom. Ta diverzifikacija nam je omogućila finansijsku stabilnost u kriznom periodu i ubrzala rast čim se tržište turizma ponovo otvorilo, 2022. godine.

  • Kao osoba koja je veoma mlada ušla u preduzetničke vode, šta biste savetovali mladima koji su sada na početku?

‒ Savetovao bih im da dobro razmisle koji su im ciljevi u životu i šta žele da postignu. Velike uspehe ne možete graditi radeći osam sati dnevno. Uspeh je prošaran greškama na kojima se uči. Nemojte se bojati grešaka i neuspeha. Iako je najteža stvar u poslu donošenje odluka, donosite ih brzo, pa makar bile i pogrešne. Morate biti spremni na rizik. Budite spremni da padate i ustajete. I za kraj bih ponovio čuvenu i puno puta citiranu rečenicu: NEVER GIVE UP! 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Miloš Bjelica

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE