
„Žito“ prodaje „Gorenjku“
Ljubljansko „Žito“ započelo je prodaju čokoladnog brenda „Gorenjka“ pa se Finance bave temom mogućeg kupca. Njega vide pre svega u krugu regionalnih kompanija. Posao bi mogao biti vredan između 5 i 7 mil EUR.
U poslednje dve godine vrednovanje ovakvih kompanija znatno je smanjeno pa se one prodaju po vrednosti između 5 i 7x EBITDA.
Možda najozbiljniji kupac moglo bi biti „Zvečevo“.
– Dve godine nismo u kontaktu sa „Žitom“. Kad dobijemo više informacija donećemo odluku, načelno smo zainteresovani – rekao je Zdravko Alvir, prvi čovek „Zvečeva“.
„Gorenjka“ bi, uveren je, dobro dopunila proizvodnju „Zvečeva“. U krug mogućih kupaca ulaze i „Kraš“, „Soko Štark“, „Swisslion Takovo“ i „Pionir“.
U „Atlantic Grupi“ koja je vlasnica „Soko Štrarka“ kažu da trenutno nemaju planova za širenje. Iz „Kraša“ se zasad ne oglašavaju. „Gorenjka“ zanima i Davida Dobnika iz Čokoladnog ateljea Dobnik.
Upućeni tvrde kako je malo verovatno da će se za „Gorenjku“ takmičiti neka od multinacionalnih kompanija.