Železnički most kod Ćuprije biće izgrađen do 3. avgusta 2012.
Novi železnički most preko Velike Morave nedaleko od Ćuprije, na železničkom Koridoru 10, trebalo bi da bude izgrađen do 3. avgusta, najavile su Železnice Srbije.
Novi dvokolosečni most gradi se u okviru projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin.
– Do sada su kompletno izbetonirana i završena četiri, od ukupno šest stubova, koliko će ih imati novi železnički most preko Velike Morave, na deonici niške pruge Jovac – Ćuprija, izjavio je Tanjugu direktor Medija centra srpskih železnica Nenad Stanisavljević.
Završeni su prvi, drugi, peti i šesti stub, a u toku su radovi na temeljima trećeg i četvrtog stuba, kazao je direktor Stanisavljević.
U Sektoru za investicije železnice su rekli da je na gradilište već dopremljena polovina potrebne čelične konstrukcije i planirano je da uskoro počne njena montaža.
Radovi na izgradnji novog železničkog mosta preko Velike Morave su počeli 10. februara 2011. sa rok za završetak je 18 meseci.
Planirana je i izgradnja nove, dvokolosečne, elektrificirane pruge duge oko 10,5 kilometra (km), kojom će vozovi moći da saobraćaju brzinom od 160 kilometara na čas.
Procena je da nova pruga može biti izgrađena za oko 14 meseci, a radovi će, takođe, biti finansirani iz zajma Evropska investicione banke (EIB).
Izgradnja novog mosta najteži je deo ukupnih radova na izgradnji nove dvokolosečne deonice, a most će se nalaziti na izmeštenom delu pomenutog dela niške pruge, kazao je Stanisavljević.
Do sada je urađeno svih projektovanih 2.571 metar (m) šipova, a od projektom predviđenih 10.424 kubnih metara (m3) betona, već je ugrađeno skoro 7.800 m3.
Za potrebe montaže čelične konstrukcije izgrađen je deo nasipa buduće pruge, u koji je ugrađeno skoro 13.000 m3 šljunka, za potrebe montaže čelične konstrukcije.
Most gradi austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina-Meteorit“, koji je na međunarodnom tenderu, u konkurenciji devet kompanija, dao najpovoljniju ponudu.
Vrednost ugovora je nešto manje od 9 mil EUR, a finansira se iz sredstava EIB.
Novi čelični most biće težak 2.400 tona i dug 322,5 m, ima šest stubova, od kojih su dva rečna, a projektovano je da se oni nalaze na 84 šipa.
Prosečna visina tih šipova je od 24 do 30 m i nalaze se na dubini od pet do 35 m ispod površine tla.