Otkrijte 10 „smrtnih grehova“ malih biznisa
Ponekad se čini da je pitanje sreće zašto neke kompanije uspevaju, a druge propadaju, ali zapravo postoje zajedničke greške koje ubijaju male biznise i pre nego što stanu na noge.
Kako svom startup preduzeću dati priliku za opstanak izbegavajući deset najvažnijih pogrešnih koraka, donosi portal allBusiness.com.
1. Previše brz rast
Rast je poželjan, ali preterana ekspanzija predstavlja ozbiljnu grešku. Želja da budete prvi na tržištu s novim proizvodom te nastojanja da nervoznim investitorima dokažete da biznis nezaustavljivo raste mogu vas finansijski preopteretiti. Postavite realne ciljeve i razvijajte svoj biznis kako to nalaže potražnja.
2. Nepraćenje finansija
Većina propalih komapnija pokazuje da su vlasnici stvarali prevelike dugove. Naučite pažljivo da pratite svoje finansije i beležite novčani tok.
3. Preterana potrošnja
Mnogi preduzetnici početnici vrlo brzo potroše početni kapital, što se obično događa zbog pogrešne slike funkcionisanja biznisa. Ako tek pokrećete sopstveni posao, potražite savet iskusnijih koji su se uspešno okušali u preduzetništvu.
4. Nedostatak rezervnog kapitala
Morate biti pripremljeni za neočekivane troškove, kao što su razni materijali i radna snaga. Stoga osigurajte rezervna sredstva kako biste preživeli teška vremena i sezonske oscilacije.
5. Loš izbor lokacije
Nemojte dopustiti da vas povede samo povoljna cena najma poslovnog prostora. Razmislite o konkurenciji, odnosno koliko sličnih poslova ima u okolini, kakav je saobraćajni pristup lokaciji…
6. Loša usluga
Loša usluga i pre svega nestručnost zaposlenih vrlo će brzo potopiti vaš biznis. Definišite na koji način zaposleni moraju obavljati svoja zaduženja i kreirajte unutrašnju kontrolu.
7. Neodgovarajući poslovni plan
Dobro napravljen poslovni plan prisiljava vas da mislite o budućnosti i izazovima koji vas očekuju te da se brinete o finansijskim potrebama, marketinškom planu, konkurenciji i uopštenoo strategiji razvoja.
8. Nemogućnost prilagođavanja
Sposobnost prepoznavanja mogućnosti kao i fleksibilnost da se one private kao ključne suštinski su za preživljavanje.
9. Neefikasan marketing
Klijenti ne mogu poslovati s vama ako ne znaju da postojite. Oglašavanje biznisa na internetu, putem društvenih mreža, nije prevelik trošak.
10. Podcenjivanje konkurencije
Lojalnost klijenata ne događa se sama od sebe, treba je zaslužiti. Pratite vaše konkurente i budite korak ispred. Ako se ne brinete o klijentima, konkurencija sigurno hoće.