(FOTO) Bez gužve na Voždovcu od 2014. godine

Po završetku rekonstrukcije Ulice vojvode Stepe tramvajske šie biće smeštene na sredini ulice, postojaće po jedna traka u oba smera, obezbeđena nova komunlalna infrastruktura i veći broj parking mesta. Važna saobraćajnica, poznata po gužvama i nepropisnom parkiranju, kako je ranije najavljivano,  već u prvoj polovini 2013. godine počeće da poprima novi izgled.
 
Glavni projekat rekonstrukcije izradio je Saobraćajni institut CIP, a prema najavama gradskih vlasti, očekuje se da do kraja godine bude završena sva dokumentacija i izbran izvođač radova. Radovi će biti finansirani iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Kako je ranije objavljeno u beogradskim medijima, procenjena vrednost radova je između 15 i 16 miliona evra.
 
Izmeštanje tramvajskih šina na sredinu ulice omogućiće bolji protok saobraćaja, kako tramvajskog tako i drumskog. Osim toga, obezbeđivanjem većeg broja parking-mesta, biće izbegnuto i nepropisno parkiranje, koje je sada „zaštitni znak“ ove voždovačke ulice. Projektom je predviđen i ulični parking, koji će biti rešen tako da se površina za pešake nalazi iza parkiranih vozila (posmatrano u odnosu na osovinu kolovoza), kako bi pešački tok bio u kontinuitetu. 
 
U Ulici vojvode Stepe biće rekonstruisana i saobraćajna signalizacija, ulična rasveta, komunalna infrastruktura, a biće montirani i podzemni kontejneri. Takođe, stajališta če dobiti informacione table za najavu dolaska tramvaja, objašnjava naš sagovornik.
 
Uređenje ove važne saobraćajnice, koje obuhvata potez od tramvajske okretnice na Banjici do kružnog toka Autokomanda (koji će i sam biti rekonstruisan), osim poboljšanja protočnosti vozila, smanjenja zagušenja i redova i povećanja bezbednosti, omogućiće i da javna komunalna preduzeća snize troškove održavanja komunalne infrastrukture. Nadalje, nova konstrukcija tramvajske pruge i nov sistem oslanjanja tramvaja, smanjiće buku i vibracije.
 
 
Semafori na Autokomandi
 
Na samom kružnom toku Autokomanda biće rekonstruisani tramvajski koloseci, tramvajska kontaktna mreža, uređeno odvodnjavanje tramvajske baštice kolovoza, kao i semaforizacija kružnog toka. Biće rekonstruisana i toplovodna i vodovodna mreža, najavili su u Agenciji za investicije.
 
Rekonstrukcija Vojvode Stepe je samo jedan od projekata koji će se finansirati iz kredita EBRD vrednog 57 miliona evra. Iz kredita EBRD, finansiraće se i uređenje Trga Slavija i Bulevara Oslobođenja. Tako bi, u budućnosti, ceo potez od kružnog toka na Slaviji, do tramvajske okretnice na Banjice, mogao biti preuređen. Kako je ranije pisao „Blic“, ovaj potez će se raditi po fazama, tako da se po završetku jedne odmah prelazi na sledeću deonicu. Za razliku od Vojvode Stepe, za koju je projekat već završen, za ostale deonice očekuje se da projekti budu izrađeni uskoro.
 
 
Bez zaustavljanja saobraćaja
 
Ono što sve beogradske vozače brine, imajući u vidu da će radovi u Ulici vojvode Stepe trajati oko godinu dana, jeste hoće li biti potpunog zaustavljanja saobraćaja. Razloga za strepnju nema – kako kažu u gradskim službama, rekonstrukcija će se odvijati pod saobaraćajem, jer bi u suprotnom jedan deo grada ostao potpuno odsečen.
 
– Izvođenje radova biće sprovedeno u skladu sa uslovima Sekretarijata za saobraćaj. Radovi u Ulici vojvode Stepe iziskuju promenu režima saobraćaja i radiće se po fazama, a ulica će biti podeljena na oko 8 poddeonica. U svakoj od faza izvođenja radova biće omogućeno funkcionisanje bočnih pravaca – kažu u Agenciji za investicije.
 
Upravo činjenica da neće biti potpune obustave saobraćaja, odredila je dužinu radova, jer kako kažu gradski zvaničnici, da nije toga, posao bi trajao znatno kraće.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE