U GSP stigli rezervni delovi za „japance“

U pogone Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”, juče su počeli da stižu rezervni delovi za 93 „Manova” autobusa koji su pre devet godina kao donacija Japana stigli u naš glavni grad.
 
Slavica Stevanović, menadžer za odnose s javnošću GSP-a, kaže da je vrednost rezervnih delova oko 150.000 evra i dodaje da je rok isporuke 10. mart. Beograđani će dobiti još jedan poklon na osnovu ugovora koji je Japanska agencija za međunarodnu saradnju potpisala sa kompanijom „Devako”, ovlašćenim distributerom za rezervne delove nemačkog proizvođača „Man”.
 
– GSP-u će biti isporučeno više od 450 vrsta raznih delova. Posle istovara i inspekcije, delovi će biti zavedeni i uskladišteni. Nakon toga će mehaničari pristupiti njihovoj ugradnji u japanske autobuse što će omogućiti da se produži vek doniranih autobusa koji su ušli u devetu godinu eksploatacije – ističe Slavica Stevanović.
 
Svih 18 „solo” autobusa i 75 zglobnih koji su kao donacija vlade Japana u Beograd stigli 2003. godine i dalje su u odličnom stanju. Možda i ne bi tako bilo da Japanci nisu postavili samo jedan uslov prilikom davanja donacije od 17 miliona evra – da se vozila redovno održavaju. I danas, devet godina od kada su autobusi poklonjeni GSP-u, predstavnici vlade Japana pri svakoj poseti Beogradu obiđu i garaže gde su smešteni autobusi.
 
– Pre nego što su autobusi stigli, agencija iz Japana uradila je studiju i na osnovu rezultata odlučeno je kojim linijama će saobraćati vozila. Tada smo dobili i specifikaciju o načinu održavanja i servisiranja vozila. Oni nemaju specijalan tretman u odnosu na ostala vozila, već se samo ispunjava ono što je dogovoreno – kaže Slavica Stevanović.
 
U zemljama u kojima nisu bili zadovoljni načinom upotrebe vozila, Japanci su povlačili donaciju. Naši radnici su savesno obavljali svoj posao i ispoštovali stroge procedure o održavanju vozila.
 
Na 100 kilometara „japanski” autobus troši oko 30 litara goriva, mada se na liniji 26, zbog konfiguracije terena na trasi, ova brojka uvećava i do neverovatnih 65 litara. Autobusi imaju „Manove” „evro 3” motore sa 310 konjskih snaga, a na svakih 45.000 kilometara vozilu se menja ulje.
 
– U zavisnosti od linije, „japanci” su prošli između 550.000 i 700.000 kilometara. Autobus marke „Man” je tvrd, pouzdan, dugovečan i izdržljiv, tako reći neuništiv, ako se imalo održava – dodaje Stevanović.
 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE