
Royal Friesland preuzima Imlek i subotičku mlekaru
Kompanija „Royal Friesland“, sa sedištem u Holandiji, objavila je danas da će preuzeti firme „Imlek“ AD Beograd i Mlekaru Subotica koje su sada u većinskom vlasništvu fonda „Salford“.
Kompanije „FrieslandCampina“ i „Salford Capital Partners“ potpisale su Memorandum o razumevanju o akviziciji preduzeća Imlek A.D. Beograd i Mlekare A.D. Subotica, sa ciljem da se utvrdi poslovna pozicija „FrieslandCampina“ u jugoistočnoj Evropi – regiji sa 76 miliona potrošača – saopšteno je u Amersfortu.
Ova akvizicija će poslovnoj mreži „FrieslandCampina“ pridodati aktivnosti obe kompanije na području zapadnog Balkana.
Prodavac je većinski akcionar obe mlekare, sa približno 79 odsto akcija u „Imleku“ i 82 procenata akcija u „Mlekari Subotica“. Akcijama kompanija se trguje na Beogradskoj berzi. „FrieslandCampina“ namerava da otkupi i preostale akcije. Ovo je prvo značajno preuzimanje nakon spajanja kompanija „Friesland Foods“ i „Campina“ 2008. godine.
Prema izjavi generalnog direktora Royal FrieslandCampina, ta kompanija želi da ostvari rast na različitim tržištima i u proizvodnim kategorijama.
Uz sadašnje poslovne aktivnosti „FrieslandCampine“ na području Mađarske, Rumunije i Grčke, preuzimanje „Imleka“ i “ Mlekare Subotica“ će grupi pružiti pristup na velikom regionalnom tržištu od 76 miliona potrošača i stvoriti čvrstu podlogu za dalji rast kompanije.
Generalni direktor „Imleka“ Slobodan Petrović je povodom ovog aranžmana izjavio da je to „velika prilika za region, ‘Imlek’, Suboticu i ‘FrieslandCampinu'“. „Naš proizvodni program se dobro slaže sa sadašnjim brendovima ‘FrieslandCampine’. Uveren sam da će obe kompanije pod zastavom ‘FrieslandCampine’ doživeti prosperitet, i to u korist njihovih potrošača”, rekao je Petrović.
Obe strane očekuju da će dogovor biti finaliziran u narednih nekoliko meseci. U slučaju da se postignu konačan dogovor, ponuda za preuzimanje će biti data u domaćoj valuti i shodno lokalnim zakonima i ista će biti otvorena i za manjinske akcioanare. Dogovoreno je da se pre završetka pregovora ne daju nikakvi dalji komentari.
Na osnovu izvještaja iz 2010. godine, godišnji prihod firme Royal FrieslandCampina dostiže blizu devet milijardi evra. Kompanija zapošljava skoro 19.500 ljudi, i kroz 100 proizvodnih pogona i prodajnih mesta posluje u 25 zemalja.
Dobro poznati brendovi FrieslandCampine su Campina, Chocomel, Fristi, Friesće Vlag, Mona, Optimel, Vifit, Milner, Frico, Buttergold, Valeš, Appelsientje, DubbelFriš, CoolBest, Landliebe, Fruttis, Joyvalle, Yazoo, Milli Mia, PÅ‘ttyÅ‘s, Napolact, NoyNoy, Dutć Lady, Frisian Flag, Foremost, Peak, Rainbow, DMV, Kievit, Domo, Creamy Creation i Nutrifeed.