Pruga Valjevo- Loznica biće gotova za dve godine

Radovi na pruzi Valjevo – Loznica, koji su počeli još pre Prvog svetskog rata, biće nastavljeni za mesec dana i trebalo bi da budu završeni za oko dve godine.

Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić rekao je da će završetak ove deonice koštati oko 260 miliona evra, a novac je obezbeđen iz ruskog kredita namenjenog železničkoj infrastrukturi. Radovi na ovoj pruzi do sada su zbog izbijanja ratova prekidani četiri puta!
 
U prugu Valjevo – Loznica proteklih godina je uloženo 50 miliona evra i do sada je završeno 40 odsto posla. Ministar kaže da se pregovori oko korišćenja ruskog kredita vrednog 800 miliona dolara privode kraju i da će vrlo brzo gradilište na pruzi Valjevo – Loznica, koje je zaraslo u korov, biti aktivirano.

Procenjuje se da je za završetak kompletnih radova potrebno oko dve godine. Na potezu od Valjeva do Loznice biće izgrađena jednokolosečna pruga za brzine vozova do 120 kilometara na sat.

Direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković kaže da će izvođač radova biti konzorcijum specijalizovanih ruskih firmi za izgradnju pruga, ali da će biti angažovane i domaće firme. Očekujemo da će do kraja godine biti potpisan ugovor o nastavku radova. Generalni izvođač radova je konzorcijum ruskih kompanija, koje imaju najviše reference za izgradnju ovakvih objekata, ali jedan od naših uslova je da u ovaj projekat budu uključene i srpske kompanije – kaže Marković.
 
Izgradnja „ratne pruge“, kako je žitelji valjevskog kraja već duže vreme nazivaju, počela je pred izbijanje Prvog svetskog rata kada je francuskom investitoru dodeljena koncesija za njenu gradnju. Nastavak radova usledio je pred početak Drugog svetskog rata, a radnici su ubrzo morali da napuste to gradilište. Sredinom 70-ih godina urađen je nov projekat i određena druga trasa pruge za Loznicu. Socijalisti su prugu, kao „kapitalnu investiciju“, počeli da grade na početku svog mandata 1990. godine, ali su radovi po treći put prekinuti zbog izbijanja građanskog rata u SFRJ.
 
Najviše je urađeno tokom 1998. godine. Izgrađeni su objekti koji se smatraju najtežim na delu do Osečine. Tunel „Trifković“ dugačak 1,7 kilometara u Valjevskoj Kamenici završen je, tuneli Popare (1.991 m) i Jovanja (1.600 m) većim delom su probijeni, most preko Gradca u Valjevu izgrađen je, a kolosek od Železničke stanice u Valjevu do mosta na Kolubari je položen.
 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE