Pacijenti nezadovoljni bolničkom hranom

Od svih aspekata bolničkog smeštaja i tretmana, pacijenti koji se leče u prestonici najmanje su zadovoljni ishranom. Najviše im smetaju ukus, jednolična ishrana i neadekvatna temperatura jela.
 
Svaki peti sugrađanin nije zadovoljan bolničkim smeštajem, a najčešće primedbe se odnose na čistoću toaleta i neudobnost kreveta. Pacijenti su tokom bolničkog prijema često nezadovoljni ljubaznošću osoblja, a najviše im smeta čekanje na šalteru.
 
Ovo su rezultati analize Gradskog zavoda za javno zdravlje, kojom je bilo obuhvaćeno 16 beogradskih bolnica. Prema rečima dr Anđelije Nešković iz Gradskog zavoda za zaštitu zdravlja, anketa je rađena sa ciljem da zdravstvene ustanove uvide u čemu greše, koje su im slabe tačke i da, ako je to moguće, isprave propuste. Koliko su uspeli u tome znaće se u narednih nekoliko meseci, pošto je u planu nova provera zadovoljstva pacijenata uslugama smeštaja u bolnicama.
 
– Hrana i smeštaj su segmenti na koje se korisnici najviše žale, ali je primetan napredak, jer je 2006. godine bilo čak 46 odsto nezadovoljnih, a u poslednjoj anketi ih je bilo 27 odsto – objašnjava dr Nešković. – Dobijeni rezultati, i pored visokog stepena zadovoljstva korisnika, ukazuju da postoje segmenti bolničkog smeštaja i rada, koje treba unapređivati.
 
Najviše primedbi imaju pacijenti u Ginekološko-akušerskoj klinici „Narodni front“ i Specijalnoj bolnici za interne bolesti Mladenovac.
 
– Na stepen zadovoljstva bolničkim lečenjem statistički značajno utiču pol, starost, školska sprema i materijalni položaj ispitanika – objašnjava doktorka Nešković. – Muškarci su zadovoljniji lečenjem u bolnici od žena, a stariji pacijenti su manje zahtevni od mlađih. Zbog toga se GAK „Narodni front“ nalazi na poslednjem mestu, jer tamo odlaze zdrave pacijentkinje, koje imaju veća očekivanja i smatraju da bi trebalo da dobiju bolju uslugu. To ne znači da je ova bolnica mnogo lošija od ostalih, već jednostavno ima drugačije korisnike.
 
Najzadovoljniji su pacijenti u Klinici za rehabilitaciju „Dr Miroslav Zotović“, Specijalnoj bolnici za endemsku nefropatiju, Institutu za kardiovaskularne bolesti „Dedinje“ i Specijalnoj bolnici za cerebrovaskularne bolesti „Sveti Sava“. Oni su od svojih korisnika dobili skoro „čistu peticu“.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE