Hrvatski agrar na tećini produktivnosti EU

Hrvatska primarna poljopriverda ostvaruje trećinu produktivnosti koju imaju članice Evropske unije, izjavio je Miroslav Božić iz Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja na okruglom stolu “Budućnost primarne poljoprivrede” koji se održao u sklopu druge regionalne konferencije prehrambene industrije »MMC&Retail Arena 2011«.

Božić navodi da se ulaskom u EU za Hrvatsku otvaraju nove mogućnosti,ali i izazovi. Ipak, prema njegovoj oceni Hrvatska privreda je sposobna da se integriše u taj veliki prostor. Uz važnost međusobne saradnje, Božić tvrdi da najveća mogućnost za Hrvatsku, ali i zemlje regije, predstavljaju mere ruralnog razvoja.

Ljerka Puljić iz Agrokora istakla je da hrvatska poljoprivreda i prehrambena industrija imaju potencijal za razvoj, ali potrebno je investirati u nove tehnologije, kao i proizvode s dodatnom vrednosti. Puljićeva je ukazala da je osnovni potencijal za poljoprivrednu proizvodnju zemljište koje Hrvatska ima – 950.000 hektara obradivog, a po nekim procenama proizvodnja bi mogla da se odvija  na više od dva miliona hektara.

Puljićeva smatra kako poljoprivredu i prehrambenu industriju treba razvijati na način koji će je pozicionirati kao stratešku granu društva. To znači da svaka aktivnost koja može pridoneti olakšanju investiranja, transferu znanja, stvaranju infrastrukture u ovoj oblasti, treba da bude prioritet bez obzira ko o tome odlučuje. Proizvodnja i prerada hrane mora se podići na konkurentski nivo. Prostora za razvoj ima u voćarstvu, povrtarstvu, ekološkoj poljoprivredi, ali i kod ratarskih kultura.

Važnost investiranja u nove proizvode istaknuli su i vlasnik MK Grupe iz Srbije Miodrag Kostić, predsednik Uprave i suvlasnik Victoria Grupe iz Srbije Zoran Mitrović, predsednik Studen&CO Group iz Austrije Ilija Studen, kao i Neven Vranković iz Atlantic grupe. Prema EBRD-u, radi se o kompanijama koje ostvaraju sedam milijardi evra prometa.

Kostić je kazao da ukoliko se brzo ne pripremimo za tržište od 500 miliona ljudi i ne ukrupnimo kompanije, kroz neku saradnju pa ako treba i udruživanjem, sedećemo na tribinama i gledati utakmicu koju igraju drugi igrači«.

Mitrović drži da je prilika u proizvodima bez GMO-a, kao što su soja i uljarice. No, kaže, Srbija nije prepoznala važnost biodizela, čiji potencijal samo u Vojvodini iznosi pet miliona tona.

Učesnici okruglog stola složili su se i kako su temelj uspešnog poslovanja kompanija jasna vizija osnivača te ljudski resursi.Ali, za iskorak iz regije na globalno tržište nedostaje kvalitetnih stručnjaka.
 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE