
Čekanje diže pritisak
“Vreme je za većinu ljudi dragoceno, pa im čekanje pada teško. Postoji fenomen ‘pohlepa brzine’, a podrazumeva sve veću potrebu za instant nagradom i brzom dostupnošću usluga i informacija”, pojasnio je Henderson.
A evo kako sve to izgleda izrečeno jezikom statistike, odnosno brojki: čekanje na telefonu duže od pet minuta i 58 sekundi doslovno vodi ka bolesti, u redu u prodavnici ova granica iznosi šest minuta i 32 sekunde, za čekanje prevoznog sredstva 10 minuta i 57 sekundi, dok krajnja granica posle koje će većina izgubiti nerve čekajući na mesto u restoranu iznosi 13 minuta.
Još jedan interesantan zaključak proistekao iz ovog britanskog istraživanja, u kojem je učestvovalo više od 2.000 osoba, odnosi se na muziku. Umesto da nas smiri, muzika, ako procenimo da je “iritantna”, pogoršava situaciju i naše čekanje čini paklenim. Navodno, kada s druge strane telefonske linije čujemo klasične melodije i zvukove iz prirode (na primer udaranje talasa o obalu), nervi postaju napeti kao strune i stoga uglavnom spuštamo slušalicu, odnosno prekidamo vezu.