
Održan prvi Samit novih medija
U Hotelu “Kontinental” traje New Media Summit na kojem učestvuju brojni stučnjaci za digitalnu komunikaciju i poslovanje.
Cilj ovog samita je uspostavljanje kontakata, razmena znanja i iskustva između renomiranim profesionalcima iz medijske, marketinške, informatičke i telekomunikacione industrije u regionu.
Među stručnjacima su se našli Stiv Herman, glavni urednik BBC Online News koji je na zanimljv način govorio o raznim mogućnostima kako se informacije mogu dostaviti do krajnjeg korisnika.
Na samitu su još govorili i Vasil Baltak, predsednik Evropskog saveza profesionalnih informatičkih udruženja, Jan Jilek, predsednik Interactive Advertising Bureau Hrvatska i mnogi drugi.
Predstavnik kompanije Ringier Axel Springer na samitu bio direktor digitalnih medija Jovan Protić koji je govorio o potencijalu korišćenja interneta, odnosno mogućnosti prihoda putem internet oglašivanja.
Glavni i odgovorni urednik BBC Onlajn Njuz Stiven Herman je istakao da se fokus korisnika pomera sa desktop na mobilne uređaje koji se koriste za pristup Internetu i da je to izazov na koji moraju da odgovore mediji adekvatnim sadržajem i aplikacijama prilagođenim tim uređajima.
Kada je reč o mobilnim telefonima, Herman je naveo da se za 40 do 50 odsto povećao pristup sajtovima sa vestima putem ovih uređaja.
Prema njegovim rečima, glavni razlog za to je brzina dolaska do informacija, potom mogućnost da se informacije dele na društvenim mrežama kao što su Fejsbuk i Tviter, kao i pristup lokalnim vestima, u zavisnosti od mesta gde se korisnik nalazi.
Herman je istakao da je BBC pre nekoliko meseci ponudio i video sadržaje putem IPTV tj. televizije koja se emituje putem Interneta.
On je dodao da je za to vreme ovaj vid preuzimanja informacija i vesti dobio oko 50.000 korisnika.
Kako je naveo izvršni direktor marketinga i prodaje kompanije Telenor Marek Slačik, u ovom periodu broj korisnika smart telefona u Srbiji će se povećati sa 12 na 33 odsto.
On je istakao da medijske kuće imaju velike šanse da ostvare značajnu zaradu od oglašivača, kroz plasiranje informacija i vesti putem mobilnih aplikacija, ali da to još nije dovoljno prepoznato.
Kao pozitivan primer, naveo je medijsku kuću “Blic“ koja je među prvima razvila Android aplikaciju za mobilne telefone koji rade na ovom operativnom sistemu.
Iskustvo korisnika sa novim, naprednim uređajima zavise od kvaliteta mreže pa je zato Telenor usmeren na razvoje “Pametne mreže“, podsetio je Slaček naglasivši da infrastruktura mora da prati ono što se nudi na tržištu, a pre svega potrebe i zahteve korisnika.