
Apple pod pritiskom kineske javnosti
Apple proizvodi su jako popularni u Kini, gde ljudi često moraju da čekaju danima da bi dobili najnoviji iPhone, ali plan Apple-a da postavi radnju u biblioteci pekinškog univerziteta je razbesnela Kineze.
Skoro 16.000 ljudi je komentarisalo o ovom potezu Apple-a na Sina Weibu, najpopularnijoj kineskoj kopiji Twittera, a velika većina je kritikovala odluku univerzitetske biblioteke da preda deo prostora Apple-u. Razlog njihovog nezadovoljstva uglavnom je uverenje da takva radnja nije priklanda u prostoru za učenje, kao i činjenica da univerzitetska biblioteka već ima premalo prostora za učenje.
Apple nije odgovorio zvanično na ove komentare, ali je zvaničnik univerziteta, koji je tražio da ostane anoniman, rekao da to zastupništvo Apple-a neće prodavati proizvode američke kompanije, već će biti mesto gde će studenti moći da ih probaju.
Međutim kineski Business News Daily rekao je će studenti moći da popune formulare za narudžbinu Apple proizvoda unutar te radnje.
Mnogi Kinezi srednje klase, koja se munjevito razvija, su sa entuzijazmom prihvatili zapadne brendove, ali ovo nije prvi put da jedna američka kompanija primi negativne komentare javnog mnjenja. Starbucks je 2007. godine morao da zatvori poslovnicu u ’’Zabranjenom gradu’’ nakon što je jedna televizijska stanica rekla da ta poslovnica narušava ozbiljnost tog istorijskog mesta.
Apple, koji je već imao 4 radnje u Kini, najavio je otvaranje poslovnice u Hong Kongu i još jednu u Šangaju do kraja 2011. godine.
Prihodi Apple kompanije u Kini su ove godine 3.8 milijardi dolara, to je šest puta više nego prošle godine.