Euroketering: Dobra hrana za poneti

Kompanija Dragane Ferlinc već sedam godina priprema VIP posluženja za ugledne klijente iz zemlje i sveta. Gastronomija je podložna sve češćim promenama trendova, ali je imperativ savremenog doba zdrava hrana i minimalizam na trpezi.

Mada ne postoji ni jedna iole značajnija ličnost, bilo iz sfere šou biznisa, bankarstva ili diplomatije koju, prilikom gostovanja u Beogradu, nije ugostila Dragana Ferlinc, generalna direktorka Euroketeringa, kao svoj logistički poduhvat pamti 17. decembar 2008. godine, kada je, istovremeno, na pet lokacija u gradu bilo posluženo 4.600 ljudi. Svi gastronomski specijaliteti viđeni i isprobani na ovim skupovima uvaženih ličnosti osmišljeni su i pripremljeni u Euroketeringu, pod budnim okom njegovog osnivača, mlade, uspešne poslovne žene Dragane Ferlinc.
 
Sklonost prema kreiranju ukusnih, ali nesvakidašnjih zalogaja Dragana Ferlinc je stekla u porodičnom domu, gde je za sebi najbliže, drage osobe smišljala i organizovala svetkovine i slavlja. Bile su to prave male kulinarske čarolije, za koje joj je neretko bila neophodna pomoć profesionalnih kuvara i konobara. Kada je u privatnoj firmi, u kojoj je kasnije radila, prevazišla sedenje u kancelariji, počela je organizovanje internih proslava. Zadovoljstvo onih koji su probali njene zalogaje bilo je podstrek i ohrabrenje da se otisne u preduzetničke vode, da zapliva prema samostalnom biznisu u kojem, uprkos ekonomskim teškoćama, opstaje punih sedam godina.
 
– Na samom startu svog samostalnog posla odvažila sam se da pošaljem cirkularno pismo bankama i velikim preduzećima, u kojem sam im detaljno objasnila svoju ponudu – kaže za Magazin Biznis Dragana Ferlinc. – Još tada sam odlučila da radim VIP prijeme, a prvi klijent bila je Rajfajzen banka, kojoj sam pripremila posluženje za 200 zvanica. Ubrzo sam dobila porudžbinu od Beogradske filharmonije, pa ondašnje HVB banke i priča o Euroketeringu je krenula, bez reklame i agresivnog marketinga, od usta do usta.
 
Prve korake Euroketering započeo je sa samo šest zaposlenih, a vrhunske profesionalce, kuvare, iznajmljivali su iz najboljih restorana. Kako je firma rasla, zaposlila je čak 30 ljudi.
 
– Nažalost, posledice ekonomske krize neminovno su se odrazile i na poslovanje naše firme, tako da smo bili prinuđeni da smanjujemo broj zaposlenih. Praktično smo se prepolovili. Ipak, nastojimo da radimo istim tempom, ne možda istovetnim kao onih srećnih dana, ali ne bih smela da se žalim, pošto VIP ponude stalno stižu, a primetno je da se klijenti polako vraćaju – tvrdi Dragana Ferlinc. – Činjenica je da oživljavaju događaji koji se proslavljaju u ambasadama, marketinškim agencijama, velikim kompanijama, što je bila i ostala naša klijentela.
 
Sagovornica Magazina Biznis objašnjava da je teška i stalna borba da se opravda i zadrži poverenje koje se jedanput stekne. U ovom poslu nema opuštanja, niti uživanja u staroj slavi. Svakodnevno se prate novi svetski trendovi bilo da je reč o izboru ili izgledu hrane, ili, pak, o načinu serviranja. Inovativnost je imperativ, a ona se stiče velikim trudom, putovanjima, praćenjem stručne literature i sajtova.
 
– Stalno tražimo nove teme, menjamo spektar ponude – ističe Dragana Ferlinc. – Ali, imperativ ostaje vrhunski kvalitet, kako hrane, tako i usluga. Zato volim da kažem da mi ne prodajemo maglu, već nešto što je stalno izloženo strogom sudu javnosti. Greška je moguća samo jedanput.
 
Tim koji zajedno sa Draganom i njenom “desnom rukom” Dragišom Krstovićem, tehničkim direktorom, uspešno kormilari Euroketeringom, vrhunski je obučen i što se tiče stručnog znanja, ali i u vizuelnom smislu, estetike, elokvencije, manira. Sve to zajedno garancija je kvaliteta od kojeg se, ni po koju cenu, ne odstupa.
 
– Kada je u vreme najžešće ekonomske krize postalo savršeno jasno da nešto mora da se menja, učinili smo to spuštanjem cena i prilagođavanjem platežnoj moći klijenata – navodi Dragana Ferlinc. – Osmišljavali smo, takođe, nove menije, ali nikako na račun kvaliteta. Bio je to jedini način da preživimo, da se održimo i spremni dočekamo makar mali nagoveštaj boljitka. Smatramo to svojim uspehom, s obzirom na to da je mnogo ketering agencija i restorana, baš u tom periodu, moralo da stavi katanac na vrata. Dobrom odlukom smatramo i to što smo istrajali u orijentaciji prema VIP klijentima, tako da smo se od početka visoko pozicionirali i takvi ostali prepoznatljivi na tržištu koje polako oživljava.
 
Trenutno, Euroketering svoje kapacitete uglavnom usmerava prema tzv. korporativnim događajima, manifestacijama koje prate muzičke ili filmske priredbe. Po narudžbinama za takve prigode može da se zaključi da je prošlo vreme velikih gozbi, obilnih ručkova ili večera, prejedanja. Obroci su lagani, zdravi, ne opterećuju organizam i dozvoljavaju miran san.
 
– Organizacija je majka svega, a ključ uspeha je samo u našim rukama – tvrdi Dragana Ferlinc. – Ketering služba pokazuje domaćina, pre svega mene, pa je otuda moja odgovornost najveća. Dobar brifing i stalne konsultacije unutar kolektiva presudni su za kvalitet i ugled koji se njime stiče. Kod nas nema važnog ili manje važnog klijenta. Svima se pruža podjednako kvalitetna usluga, bilo da je prvi ili pedeseti put. Tu je, po meni, ključ uspeha. Moja je dužnost i obaveza da lično budem prisutna u svakoj fazi usluge, da nadgledam, kontrolišem, probam, da razgovaram sa osobljem, ali i sa klijentima. Naša ponuda i usluga su ogledalo naše firme.
 
Kada objašnjava poslovnu politiku Euroketeringa, Dragana Ferlinc insistira na uštedama, ali isključivo unutar kolektiva. Klijent nikako ne sme da primeti da je nešto uskraćeno, bilo da je reč o promeni dobavljača, režimu odloženog plaćanja ili smanjenim platama zaposlenih. Kvalitet ostaje na nivou, tu uštede ne postoje. Jedna od internih mera štednje odnosi se na topli obrok koji je sada jednak za sve. Ranije je bio a la kart i svi su imali mogućnost izbora ručka po želji.
 
Dragana Ferlinc je kompletan poslovni prostor preselila u porodičnu kuću na Voždovcu, što je donelo dodatne uštede firmi. Proizvodnja, računovodstvo, magacini, vozni park, hladnjače sada su pod jednim krovom, čime se olakšava rad, ali i smanjuju troškovi poslovanja.
 
Maštovite kulinarske kreacije po kojima je Euroketering poznat među klijentima imaju raznolike puteve. Mnoge su rezultat Draganinog višegodišnjeg iskustva, neke su pozajmljene i dorađene iz starih beogradskih porodica, a najveći broj su “suveniri” sa mnogobrojnih stručnih ili privatnih putovanja i pokupljeni po najboljim kuhinjama Amsterdama, Engleske, Španije…
 
– Da bismo uvek bili u toku, pomno pratimo vodeće svetske trendove, one koji nastaju u SAD ili negde u Evropi. Ne menja se samo izgled hrane ili namirnice od kojih se pravi, već i način serviranja i posuđe u kojem se iznosi pred gosta – kaže Dragana Ferlinc. – Sada su u trendu mali zalogaji, servirani u kašičicama ili čašicama, minimalističke dekoracije, živih boja, ali i tzv. molekularna kuhinja koja jelu daje potpuno neverovatan izgled. Sve više se mešaju slatko-slani ukusi, karakteristični za azijsku kuhinju. Naši ljudi se navikavaju na japanska, kineska, tajlandska ili indijska jela, dok stranci traže naše meso. Posle obilnih porcija su prezadovoljni ali im, istina, teško pada za varenje.
 
Dragana Ferlinc smatra da je u ovom času veoma teško predvideti budućnost keteringa u našim uslovima. Iza nas su tri veoma teške godine, ali svi optimizmu skloni ljudi nadaju se boljoj 2012. Među njima je i naša sagovornica. U kom pravcu će ići naručivanje probrane hrane najviše zavisi od budžeta kompanija predviđenog za reprezentaciju. Sa druge strane, sve je više porodičnih svetkovina, dečjih rođendana, svadbi, krsnih slava na kojima se praktikuju usluge ketering firmi. Euroketering je kompletno opremio svoje pogone da bi odgovorio željama i najprobirljivijih klijenata. Važan im je i izgled osoblja, njihova odeća, kao i dizajn i kvalitet posuđa u kojem se narudžbine serviraju. Ukus je važan, ali oči prve registruju ponuđene đakonije.
 
Azijska kuhinja
 
Sva velika imena šou biznisa koja su gostovala u našoj zemlji imala su priliku da okušaju gastronomsku ponudu Euroketeringa. Prvu ozbiljnu rider listu i narudžbinu dobili su pre pet godina od organizatora grupe Duran Duran, čiji su članovi preferirali japansku, odnosno azijsku kuhinju. Za makrobiotičku hranu bilo je teško naći sve neophodne začine, ali su momci iz našeg glavnog grada otišli prezadovoljni.
 
Zahtevni Stounsi
 
Nije lako zadovoljiti svakojake zahteve razmaženih svetskih zvezda. Njihova nepca, naviknuta na najneverovatnije ukuse, obično ne uvažavaju jednostavnu hranu. Najveći i najteži rider bio je za Rolling Stones, za koje je hrana pripremana punih 11 dana. Ogromnu produkciju od 150 osoba i još toliko tehničkog osoblja trebalo je nahraniti kroz sva četiri obroka, doručak, ručak, užinu i večeru. I oni su insistirali na ribi i salatama, organskim sokovima sa sertifikatom (nađeno na Kosmaju). Poveli su i ličnog kuvara i njegovog pomoćnika koji su nadgledali pripremu obroka. Euroketering je na kraju gostovanja “kamenja” dobio napismenu referencu za najbolji ketering na čitavoj turneji.
 
Police i Sting
 
Grupa Police sa Stingom, koji je, inače, vegan, najčešće je jela “asian noodle“ supu, ribu, voće, salate, pila specijalni jogi čaj, ali i najbolja vina. Pripremajući se za dolazak čuvene grupe u Beograd, Dragana Ferlinc je bila na svakodnevnoj vezi s njihovim asistentom u Njujorku.
 
Ejmi pila jogurt!
 
Emi Winehous koja je neslavno prošla na beogradskom koncertu 18. juna, naručila je organske jogurte, voće, povrće, đumbir i med. Očigledno je bilo, međutim, da nije pila i jela samo to!
 
 
                                                                                                                                                            Slobodanka Andrić

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE