Putari jure rokove

Po sistemu odraza u ogledalu, radovi na „Gazeli“ od ponedeljka su nastavljeni u smeru ka Novom Beogradu, a vozačima su ponovo na raspolaganju sve tri trake ka jugu. Rok završetka radova je u februaru, ali u „Putevima Srbije“ očekuju da će poslednji radnik napustiti gornji deo mosta već u novembru. Rukave će onda da zasuču ispod konstrukcije, pa će saobraćaj konačno nesmetano moći da cirkuliše.
 
Živo je i na autoputu gde su majstori završili polovinu posla, a trenutno rade na etapama 9, 13, 14, 19 i 20, ukupne dužine 5,6 kilometara.

Prema rečima Dragana Jocića iz preduzeća „Putevi Srbije“, završeno je asfaltiranje uzvodne strane mosta od Šida ka Nišu i to 24 časa pre najavljenog roka.

– Sve tri trake u pravcu ka starom delu grada su puštene u saobraćaj u ponedeljak, a radovi su premešteni na suprotnu stranu – objašnjava Jocić. – Biće zatvorena desna i srednja saobraćajna traka „Gazele“, a saobraćaju ka Šidu namenjene su obe leve trake. Prema Nišu vozači mogu da koriste desnu i srednju traku svog smera. Prebacivanje saobraćaja odvijaće se kod Hitne pomoći i Sava centra.

Jocić dodaje da će na ovoj strani mosta putari da rade isto što i na novoasfaltiranoj. Predstoji im zamena starih parapeta novim, uređenje kolovoza… Na „Gazeli“ je na tim poslovima trenutno angažovano više od 400 radnika iznad reke, i još oko 200 u pogonima. Izvođači rade punom parom, pa u „Putevima Srbije“ ne očekuju prekoračenje roka – sredina februara 2012. godine.

Zbog nove faze radova na mostu i izmenjenog odvijanja saobraćaja, i režim rada pojedinih linija javnog gradskog prevoza je drugačiji. Linije „74“ i „94“ će u smeru ka Novom Beogradu saobraćati preko petlje kod Hitne pomoći, a u suprotnom smeru neće menjati trase. Sekretarijat za saobraćaj preporučuje Beograđanima da izbegavaju korišćenje privatnih automobila, a da između starog dela grada i Novog Beograda koriste javni gradski prevoz, kao i da se orijentišu na alternativne pravce preko Brankovog i Starog savskog mosta. Vozačima se poručuje da u zoni radova prilagode brzinu kretanja uslovima na putu i posebnu pažnju obrate na postavljenu saobraćajnu signalizaciju. Planirano je da ovi radovi traju do 27. septembra.

Ugovoreno je da rekonstrukcija „Gazele“ u vrednosti od 58 miliona evra, bude finansirana kreditima EIB od 33 i EBRD od 25 miliona evra, Beograd je izdvojio 7,5 miliona evra, „Putevi Srbije“ 4,8 i Evropska agencija za rekonstrukciju donirala je 6,75 miliona evra.

Na trasi od Bubanj potoka do Aerodroma „Nikola Tesla“ dugoj oko 30 kilometara radovi su podeljeni u 23 etape, od čega je 11 završeno. Pod opsadom putara trenutno je deonica od Servisnog centra „Mag“ do isključenja za Zemun i Surčin na petlji „Tošin bunar“. Zona gradilišta je i od uključenja kod BIP do pumpe „Steko“, a zatvoren je i deo iza petlje „Lasta“ u dužini od 1,6 kilometara, u smeru ka Nišu, kao i deonica u nastavku. Rehabilitacija autoputa finansira se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 25 miliona evra.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE