Most na Begeju opasan

Gradska vlast konačno je priznala da je most u Principovoj ulici, koji preko Begeja spaja zrenjaninska naselja Dolju i Šumice, napravljen sa greškom. Štaviše, da je opasan za upotrebu!
 
Poseban problem je što se zbog preusmeravanja sa magistrale sav teretni saobraćaj već dugo organizuje baš preko ovog mosta. Ovde danonoćno tutnje drumske krstarice na putu za Rumuniju, Rusiju i Ukrajinu, a golim okom može da se vidi kako je most propao i da nije bezbedan za saobraćaj. Pre tri godine kontrola stručnjaka novosadskog „Mosta“ utvrdila je najniži rejting, uz preporuku da je neophodna hitna sanacija mosta.
 
Međutim, nikako da se pronađu sredstva. A, kako je zaista postalo opasno prelaziti preko mosta u Principovoj, lokalna vlast odlučila je da se zaduži. Na poslednjoj sednici Skupštine grada doneta je odluka o podizanju kredita od 100 miliona dinara za nekoliko važnih infrastrukturnih projekata – 20 miliona biće usmereno za rekonstrukciju mosta, uz priznanje da je s greškom, zbog čega je za samo dve decenije upotrebe doživeo nekoliko havarija.
 
– Ispoljeni su nedostaci na mostu usled drastičnih grešaka projektanata i izvođača radova. U poslednje dve godine primećeno je i drobljenje betona obalnih oslonaca od rasponske konstrukcije, pa je zato neophodna hitna rekonstrukcija – čulo se u skupštinskoj raspravi povodom zaduživanja grada kako bi se još ovog leta izveli radovi.
 
Zanimljivo je da više ne postoje ni projektanti ni neimari mosta – „Prednapregnuti beton“ iz Beograda i GIK „Banat“ iz Zrenjanina. Obe firme neslavno su završile, pa se smatra da je apsurdno danas i postavljati pitanje odgovornosti. U Skupštini grada izneto je, međutim, i da most nikada nije dobio upotrebnu dozvolu?!
 
Navodno, nigde se nije vodio zvanično da postoji, pa ni u nadležnoj službi Ministarstva infrastrukture?! Na prijavu građana iz ulica oko mosta, koji već dugo protestuju zbog tranzitnog saobraćaja u ovom delu Zrenjanina, na teren je izašao inspektor iz Beograda Bratislav Janković. Utvrdio je da most, ipak, postoji, sastavio zapisnik o tome, ali ni inspektor nije mogao da dođe do upotrebne dozvole…
 
U Direkciji za izgradnju i uređenje Zrenjanina, gde su brinuli za izgradnju, a u čijoj je nadležnosti on i danas, stidljivo poručuju da je 1991. pušten u saobraćaj uz svu potrebnu dokumentaciju. Ali je ne pokazuju… Priznaju da je grešaka bilo, ali smatraju da se ne može proceniti ko je konkretno odgovoran.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE