„Folksvagen“ vraća proizvodnju u SAD posle 23 godine

Nemački „Folksvagen“ (VW), najveći evropski proizvođac kola, obnovio je posle 23 godine odsustva proizvodnju automobila u SAD, podizanjem nove fabrike Čatanoga u koju je uložena milijarda dolara, u okviru plana da postane vodeći proizvođač vozila u svetu do kraja ove decenije.

U fabrici Čatanoga, u Tenesiju, zaposleno je 2.000 radnika koji će izrađivati vozilo pripremljeno specijalno za američke kupce, prostraniji „VW pasat“, sedan srednje veličine koji će se na američkom tržištu nadmetati sa „Tojotinim“ najbolje prodavanim vozilom „kamri“ i „Fordovim“ modelom „fjužn“.
VW je podigao novi pogon na terenu na kome se nekada nalazila fabrika naoružanja, u nastojanjima da poveća prisustvo na američkom tržišu, u koje je do sada uloženo četiri miliajrde dolara. Računajući nedavnu investiciju u Meksiku, gde VW izrađuje komapktni model „džeta“, ulaganja premašuju pet milijardi dolara, prenele su agencije.
U novom pogonu VW planira da poveća ne samo proizvodnju u SAD, nego i da poveća prodaju na 800.000 vozila u 2018 godini.
Kompanija VW bila je prva inostrana firma za izradu automobila u SAD posle Drugog svetskog rata. Ali fabrika u Nju Stantonu je zatvorena 1988. godine, u periodu industrijske krize kada je mnogo fabrika širom SAD prestalo da radi.
VW je u tom periodu ojačao dominaciju u Evropi, gde prodaje kola pod oznakama robnih marki VW, „Seat“, „Škoda“, „Audi“, „Bentli“, da bi poslednjih godina ojačao i na tržištu Kine.
Lane je VW zaradio 9,42 milijarde dolara, a u prvom tromesečju je prodao 1,99 miliona vozila, više nego „Tojota“ čija je proizvodnja pogođena katastrofalnim zemljotresom 11. marta. Velikom isporukom VW se u prvom tromesečju ove godine našao na drugom mestu najvećih prodavaca kola na svetu, iza američkog „Dženeral motorsa“ (GM).
VW planira da postane najveći proizvođač i prodavac kola na svetu 2018. godine, isporukom milion vozila godišnje do tada u SAD, od čega 800.000 brenda VW i 200.000 „audija.“
Prošle godine američka prodaja VW brenda bila je ispod 260.000 automobila i lakih kamiona, što čini 2,2 odsto tog tržišta. U poslednje dve godine, VW je prodavao u SAD manje od 13.000 prethodne generacije „pasata“ godišnje, u odnosu na godišnju prodaju više od 300.000 „Tojotinog“ modela „kamri.“
Otvaranjem novog pogona u Tenesiju, VW će znatno smanjiti troškove, pre svega zbog povoljnog kursa, imajući u vidu slabljenje dolara u odnosu na evro, u jednom dužem periodu. Pored toga, prosečna plata zaposlenih u Tenesiju iznosi 27, 64 dolara po satu, ili 57.500 dolara godišnje, znatno manje od primanja u drugim američkim pogonima.
Uprava VW obećala je da će novi „pasat“, model za 2012. godinu koštati oko 20.000 dolara, što će biti dobra garancija da će sedan srednje veličine biti mnogo konkurentniji u odnosu na ranije nuđene automobile. Za razliku od „džete“, koja je redizajnirana da bi imala novu nižu cenu, novi „pasat“ biće konkurentniji, ocenjuju stručnjaci. Novi „pasat“ će se nuditi sa dizel i benzinskim motorom.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE