U BiH nema nijednog zaštićenog proizvoda

Na nivou EU postoji 1.031 zaštićen proizvod, a u BiH nema nijednog, iako proizvođači razmišljaju da za 160 proizvoda pokrenu postupak zaštite jer smatraju da imaju karakteristična svojstva, rekao je danas u Bijeljini šef Odseka za bezbednost proizvodnje u Agenciji za bezbednost hrane BiH Dragan Brenjo.

Brenjo je ocenio da BiH ima mnogo proizvoda koji su karakteristični za pojedina područja i koja zaslužuju da postanu brend.

„Za Semberiju imamo prepoznatljiv semberski pršut i kupus, a za podmajevički kraj je karakteristična šljiva. Od prošle godine u BiH je stvorena pravna osnova za zaštitu proizvoda“, rekao je Brenjo na konferenciji o marketingu u trgovini i brendiranju proizvoda i usluga.

Na ovom skupu je istaknuto da domaći proizvodi treba da budu zaštićeni i registrovani oznakama originalnosti, geografskog porekla ili tradicionalnog ugleda.

Registrovanje proizvoda doprinosi stvaranju identiteta i prepoznatljivosti na domaćem i međunarodnom tržištu, prepoznatljivosti geografskog područja, kao i svrstavanje u više cenovne kategorije i ostale pogodnosti.

Ministarka trgovine i turizma Srpske Gorana Zlatković, koja je otvorila konferenciju, rekla je da ovaj skup ima za cilj edukaciju privrednika o načinu zaštite domaćih proizvoda.

„Na ovaj način stvaramo preduslove da u budućem periodu resorno ministarstvo podstiče zaštitu domaćeg proizvoda. U poslednje vreme postignuta je zaštita domaćeg proizvoda u odnosu na raniji period“, rekla je Zlatkovićeva.

Ona je dodala da se stanovništvo okrenulo poštovanju domaćih proizvoda, čemu su doprinele i kampanje za kupovinu tih proizvoda.

Predsednik Područne privredne komore Bijeljina Mihajlo Vidić rekao je da su nastojanja Vlade Srpske i Privredne komore Srpske usmerena na stvaranje povoljnog privrednog ambijenta i uslova za brendiranje.

„Naša tržišta su mala i treba raditi na stvaranju vlastitog brenda za eventualni ulazak u Evropsku uniju i nova tržišta. Želimo ići ka povećanju plasmana roba i povećanju izvoza“, istakao je Vidić.

Međutim, na konferenciji je istaknuto da se o postojanju brenda može govoriti onda kada potrošači steknu poverenje i prihvate proizvod.

Ovaj skup je organizovalo Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske u saradnji sa Područnom privrednom komorom Bijeljina.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE