Đilas: Posle 40 godina Beograd dobija novi most

Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda rekao je, u razgovoru za dnevni list „Politika“ da će, posle 40 godina, Beograd dobiti novi most preko koga će automobili početi da prelaze u decembru ove godine.

Na novinarsko pitanje da je most preko Save velika investicija i da opozicija zamera da je preskup, gradonačelnik Đilas je istakao da ceo svet priča da je most impozantan, „Diskaveri“ o tome čak snima film, Beograđani su srećni kada gledaju kako raste i umesto da se svi zajedno ponosimo što Srbija može da napravi takav most – opozicija obmanjuje javnost.

„Oni uzimaju za primer jedan francuski most koji košta 160 miliona evra i tvrde da je naš, koji košta oko 120 miliona evra, papreno skup. Na osnovu dokumentacije se može videti da je francuski most gotovo duplo skuplji od našeg, jer se poređenje cena vrši na osnovu cene po kvadratu površine mosta, a ne ukupne cene. Naš most košta 2.719 evra po kvadratnom metru, odnosno 3.209 evra sa pdv-om koji se, podsećam, uplaćuje u budžet Republike Srbije, a francuski 5.081 evro po kvadratnom metru. Uključiti prilazne saobraćajnice u cenu mosta pokazuje potpuno neznanje“, objasnio je gradonačelnik.

Đilas je naglasio i da ne može se u isto vreme obnavljati „Gazela“, da se gradi novi most preko Save i rekonstruiše Pančevački most. To bi dovelo do haosa u saobraćaju.

– Pre dve godine Beograd je iz svog budžeta finansirao neophodne radove kojima su sanirani brojni problemi i Pančevački most je sada funkcionalan i bezbedan za saobraćaj. Ako se ja budem pitao, ne bih radio ništa na „Pančevcu“ dok ne bude završen most između Zemuna i Borče, rekao je Đilas.

Na pitanje kada će početi gradnja takozvanog „Kineskog mosta, gradonačelnik je rekao da je reč o velikoj investiciji i u toku je priprema projekata, da se očekuje dolazak kineskih stručnjaka, organizovanje gradilišta i početak radova u junu, a rok za izgradnju mosta je tri godine.

Dokle je stigao projekat Beogradski metro?

– U međudržavnom sporazumu Srbije i Francuske koji su potpisali predsednici Boris Tadić i Nikola Sarkozi govori se i o Beogradskom metrou. Veliki sam zagovornik toga da se radi sa ozbiljnom državom kao što je Francuska koja gradi desetak metroa u svetu i da se ne igramo sa projektom „teškim“ najmanje milijardu evra. To je garancija kvaliteta i evropskih standarda.

U čemu je onda problem?

Francuska država je dala donaciju od tri miliona evra za izradu projekata. Uslovqeni smo da garantujemo da ćemo ekskluzivitet za vozove i opremu dati francuskoj firmi „Alstom“. Ono što je problem je to što, ako potpišemo takav ugovor, evropske investicione banke neće da finansiraju građevinske radove, što bi izgradnju metroa učinilo nemogućom. Treba nam dogovor oko finansiranja celog projekta, kao i uslovi Evropske investicione banke sa grejs periodom od sedam i rokom otplate na 25 godina. Ako to dogovorimo sa francuskom stranom spremni smo da sa njima potpišemo ugovor za izgradnju prve linije.

Đilas je naglasio da če Beograd pokušati u sledećih mesec i po dana da razreši sve nedoumice, jer je predsednik Sarkozi rekao da je za Francusku ovaj projekat veoma važan, a u slučaju da se ne postigne dogovor, grad će sam finansirati izradu studije prve trase metroa od Ustaničke do Zemuna.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE