Sanacija pruge Beograd-Bar 2012. godine
Direktor Direkcije za infrastrukturu „Železnice Srbije“ Milan Maksimović najavio je juče na Mokroj Gori da bi revitalizacija pruge Beograd-Bar kroz Srbiju trebalo da počne 1. aprila iduće godine.
Maksimović je kazao da „Železnice“ imaji završenu studiju za prugu koju su od donatorskih sredstava uradili CIP i italijanski „Italfer“ i da će se iz studije ići direktno na glavni projekat i pripremiti sva projektna i tehnička dokumentacija kako bi počela revitalizacija pruge.
„Uradićemo sve što je potrebno da bi se pruga vratila u projektovano stanje, a to je pre svega podizanje brzine radom na gornjem stroju“, rekao je Maksimović koji je prisustvovao obeležavanju početka nove sezone u Muzejsko-turističkom kompleksu „Šarganska osmica“ u Mokroj Gori.
On je naveo da će se promeniti sve šine, pragovi, dograditi dve stanice, sanirati pojedini objekti kao što su most „Lim 2“, tuneli i kosine koje sada, kako je rekao, predstavljaju problem kod redovnog odvijanja saobraćaja.
Maksimović je naveo da početak korišćenja ruskog kredita od 800 miliona dolara u junu za kapitalne investicije srpske železnice predstavlja „radosnu vest“ i da su aktuelna četiri projekta od kojih je jedan revitalizacija pruge Beograd-Bar kroz Srbiju.
„Nostalgijom“ kroz 22 tunela i preko pet mostova
Počela je sezona turističkog muzejskog voza „Nostalgija“, koja će trajati do 31. oktobra. Od Mokre gore do stanice Šargan Vitasi voz prolazi kroz 22 tunela, preko pet mostova, da bi savladao visinsku razliku od 300 metara. Za vreme vožnje putnici uživaju u pogledu sa pet vidikovaca. Cene pojedinačnih karata za odrasle iznose 600, za decu od šest do 14 godina 300 dinara, a za mlađe od šest je besplatno.