Za sve kojima je rad u Majkrosoftu san: 5 najboljih i 5 najgorih stvari
Za sve kojima je san da rade u velikoj firmi, najbolja stvar je kada informacije o njoj dobijete iz prve ruke. Od kada je na čelo Majkrosofta (Microsoft) stao novi izvršni direktor Satja Nadela (Satya Nadella), desilo se mnogo promena, a sajt Inc.com pitao je zaposlene šta se promenilo.
Nadela je na čelo kompanije stigao 2014. godine, a već prve godine otpustio je oko 18.000. S druge strane, ukinuo je rivalstvo među zaposlenima, strogo nadgledanje posla i opsesivnu fokusiranost na Windows.
Nadela je dobio većinom pozitivne ocene od svojih zaposlenih, a evo šta su rekli ostavljajući komentare na sajtovima Quora, Glassdoor.
5 najboljih stvari
5. Odlična plata i beneficije
Zaposleni u Majkrosoftu paket beneficija rangirali su sa 4.4 zvezdice od mogućih 5. Njihova srednja plata u 2015. godini bila je 137.000 dolara.
4. Mogućnost rada u različitim oblastima
Majkrosoft nudi različite proizvode, razne usluge, i ne samo to – stalno ih poboljšava, ispituje, i smišlja nove. Zato svako može da pronađe posao u određenoj niši koja mu odgovara.
3. Uticaj
„Zvuči kao kliše, ali dobijate šansu da radite na proizvodima koji koriste svi,“ napisao je jedan inženjer na sajtu Quora.
2. CEO Majkrosofta, Nadela
Zbog velikih promena, neki zaposleni misle da Nadela vodi Majskrosft u dobrom pravcu.
1. Rad sa sjajnim ljudima
Kako je Nadela stao na čelo Majkrosofta, naglasak je na timskom radu i saradnji, a ne na takmičenju i grabljenju za slavom.
„Majkrosoft ceni svoje zaposlene. Kultura poslovanja se u proteklih nekoliko godina pomerila sa individualnog takmičara sa super moćima ka tome da svi budu uspešni i da se ceni timski rad, što smanjuje stres na poslu,“ napisao je jedan zaposleni.
5 nagorih stvari
5. Mnogo žargona i reči vezanih za usku struku
Zaposleni u Majkrosoftu često pričaju svoj jezik. Naravno, svaka kompanija i struka ima svoj žargon, ali se u Majkrosoftu otišlo najdalje.
I sami zaposleni pitaju za brzo objašnjenje a onda još dodatno pretražuju na internetu da bi bili u toku.
4. Prekovremeni rad
Majkrosoft je oduvek bio poznat po tome što zahteva od zaposlenih da puno rade. Zaposleni se žale na veliki pritisak tokom rada, na prioritete koji često dolaze u konflikt, itd. Zaposleni su Majkrosoftu dali 3.3 zvezduce od mogućih 5 kada je u pitanju balans posao-život.
3. Stagnacija u karijeri
Iako postoje mnoge prilike kada radite u velikoj kompaniji, u Majkrosoftu te prilike mogu da budu prilično ograničene. Zaposleni kažu da se dešava da se „zaglave“ u nekom projektu koji nije baš vidljiv, i onda nastave tako da tavore.
2. Velika kompanija = birokratija
Više od 11.000 ljudi zaposleno je u Majkrosoftu, i to širom sveta. Potrebno je mnogo birokratije da bi se upravljalo tolikim brojem ljudi. Na to se odnosi najveći broj žalbi koje zaposleni stavljaju na sajt Glassdoor. Manjak komunikacije uzmeđu različitih poslovnih jedinica, spor odgovor na tržište, sve su to posledice birokratije i procedura.
1. Politika
„Dobar deo frustracije javlja se zbog politike. Nečija karijera može ubrzano da napreduje ako je dobar sa određenim menadžerom, ili ako slepo podržava nečije stavove,“ napisao je jedan zaposleni, a drugi je dodao ovo: „Kako napredujete u karijeri, tako je politika sve važnija.“
Izvor: BIZlife
Foto: Youtube/Printscreen
Piše: N.V.