OBRATITE PAŽNJU: 7 komunikacijskih grešaka koje pravite na poslu
Komunikacija je suština današnjice, naročito u poslovanju. ona može biti vaš ključ uspeha stoga ne treba da je uzimate zdravo za gotovo. Posvetite se načinu na koji se sporazumevate sa ljudima i budite sigurni da ne donosite nagle zaključke.
Pretpostavka loše namere
Istina jeste da ljudi znaju da igraju ružne igrice ali nije većina ljudi takva. Nije sve urađeno sa lošom namerom. Ukoliko ste izostavljeni iz grupnog mejla ne znači da je neko imao krajnju nameru. Ljudi u žurbi mogu prevideti i zaboraviti razne stvari. Pomozite sebi tako što ćete duboko udahnuti i proveriti neke stvari pre nego što se uhvatite za svoju pretpostavku da je neko imao lošu nameru.
Sakrivanje iza mejlova
Slanje mejla je jednostavno i brzo ali nije naročito efikasno kada je u pitanju komunikacija od velike važnosti. Ne oslanjajte se na to da je neko napravio zapisnik na osnovu mejla i da će sve na osnovu njega biti gotovo na vreme. Ne koristite mejlove ni kada treba da saopštavate loše vesti, a naročito ne ukoliko svojim kolegama želite da se postavite kao šef.
Propust zapisivanja odluka
Odličan tim, sa dobrim komunikacijskim sposobnostima može da doživi neuspeh zbog propuštanja jednog jednostavnog koraka. Ljudi koji žele da naprave nešto dobro iznose puno ideja i kreativnih rešenja. Nažalost, sve prepuštaju svojoj memoriji i u tom breinstormingu pisanje se zaboravlja, a isto se dešava i sa idejama koje nisu ubeležene. Budite mudri i zapisujte velike odluke i sledeće korake kako biste usmerili svoj tim u još boljem pravcu i kako ne biste izostavili ništa bitno.
Sastanci koji troše vreme
Nekoliko puta smo pisali o tome koliko sastanci znaju da budu gubljenje vremena i ispijanje kafe. Kako biste obezbedili najproduktivniju razmenu ideja, pišite sve u mejlovima i kada dolazi do neslaganja sazovite sastanke na kojima ćete razlagati probleme. Neka svako svoje mišljenje izlaže pisanim putem.
Spinovanje
Ljudi veoma brzo uoče ljude koji im pričaju ’šuplju priču’. Ukoliko želite da vas ljudi zaista slušaju moraju zadobiti vaše poverenje. Podstičite transparentnost, govorenje istine i iskrenost u svom kolektivu.
Dosadno pakovanje
Stvari su jasne, ukoliko u gomili informacija i obaveza želite da vas ljudi čuju i zapamte ono što ste im kazali morate pričati interesantne priče. Priče koje imaju značenje. objasnite zašto je vaš projekat zaista značajan i ne pravite prezentacije koje liče na ruske klasike.
Loše slušanje
Slušanje je ključ uspeha i komunikacije. Trudite se da budete dobar slušalac. Na taj način ćete shvatiti šta je drugima potrebno, kako diše tržište i značete kako da reagujete na najbolji način, navodi sajt ’Success’.
[preporucene_vesti ids=“89316, 87654″]
Izvor: BIZLife
Foto: pixabay
Piše: D.G.