Zašto su najjače veze one u kojima je jedan partner „logičan“ a drugi „emotivan“

Postoji mišljenje da su parovi, čiji se pogledi i ponašanja razlikuju, bolji u prevazilaženju teškoća, i imaju više šanse da ostanu zajedno nakon krize. Ljudi su nepredvidivi, ali svaka osoba zasniva svoje ponašanje i odluke na nečemu.

Prema Majers-Brigsovom (Myers-Briggs) indikatoru ličnosti, ljudi se dele na dve grupe:
Mislioci – oni koji donose odluke na osnovu logičnih i objektivnih istina, sve vagaju pažljivo.
Osećajni tipovi – oni koji baziraju odluke na osećanjima i intuiciji i paze kako će uticati na svoje bližnje.

Kako neke studije pokazuju, najsrećniji parovi su oni gde je jedan partner „mislilac“ odnosno logičan tip, a drugi „osećajan“. Takvi parovi najbolje prevazilaze krize i poteškoće.

1. Mislilac će računati na činjenice, osećajni tipovi će prvo zapaziti emocije. Na početku veze, mislilac će ocenjivati činjenice – društveni status, finansijske sposobnosti, i da li je njoj ili njemu potrebna veza trenutno. Osećajan tip će, iako je objektivna realnost protiv tog odnosa, uraditi sve da ta veza uspe. Inače, većina veza počinje zahvaljujući emotivnim tipovima ličnosti.

2.Mislioci zapažaju spoljne signale, i tako shvataju da je nešto pogrešno. Mislioci će tražiti dokaz za prevarom, na primer kada vidi da njegov partner flertuje sa nekim, ili sumnjive poruke u telefonu. Osećajan tip zna da čita govor tela i primećuje promenu tona u glasu. Oni jednostavno imaju intuiciju da nešto nije u redu, iako nemaju dokaz za to.
Osećajni tipovi će prvi uočiti da nešto ne štima u vezi.

3.Mislioci vide šta nije u redu u vezi. Osećajni tipovi vide dobre stvari.
Kada osobe sa tipom ličnosti koji više prati logiku, počinju da odustaju od veze i gledaju šta nije u redu, osećajan tip se pokreće i počinje da traži dobre stvari. Kod parova gde je jedan partner „mislilac“ a drugi „osećajan tip“, šanse su velike da će ta njihova veza opstati nakon krize.

4. Za mislioce konflikt je prirodan, za osećajne tipove je katastrofa.
Osećajni tipovi će patiti i strahovati sve dok se harmonija ne uspostavi opet, i po njihovom mišljenju, mora se uspostaviti po svaku cenu. Mislioci rešavaju konflikt, dok osećajni tipovi beže od njih. Zato ako postoji borba, bilo bi bolje za mislioce da što pre uspostave mir u vezi.
closer5. Mislioci rešavaju probleme. Osećajni tipovi čekaju na mislioce da urade to.
Ako mislioci prepoznaju problem, oni će početi i da ga rešavaju – poklanjaju cveće, čokolade, daju komplimente. Osećajan tip ni ne pokušava ništa da uradi dok zastrašujuć osećaj straha i bola ne prođe. Zato uvek postoji onaj ko daje poklone i onaj ko ih prima.

6. Mislioci žele da budu glavni. Osećajni tipovi samo žele da budu voljeni.
Mislilac će rado podneti odgovornost, i želi da „vodi“ i čuva vezu. Mislilac, s druge strane, rado prihvata brigu, i oseća se izgubljeno kada ne prima ljubav i pažnju koja mu/joj je potrebna.

7. Mislioci žele da razumeju zašto se nešto dešava. Osećajni tipovi žele da razumeju zašto se nešto dešava njima.
U konfliktu, mislilac nastoji da dođe do korena problema. Oni žele potpuno da razumeju zašto je nešto pošlo po zlu u njihovoj vezi. Osoba kod koje je dominantna logika, želeće da ima konstruktivan razgovor, makar rizikujući da raskinu, dok će osećajni tipovi samo sedeti i razmišljati o sebi, i važnije im je da razumeju svoju krivicu u svemu tome.

8. Mislioci traže istinu. Osećajni tipovi će malo lagati ako je potrebno.
Mislilac je savršeno iskren, kako sa drugima tako i sa sobom. Ako shvate da greše, priznaće to bez oklevanja. Emotivan partner ne želi uvek da zna istinu. Ponekad, za njih je slatka laž prihvatljiva, bilo da lažu druge ili da drugi lažu njih.

Međutim, dok dva mislioca odlučuju da im je bolje jedno bez drugoga, a dve emotivne osobe se bore do kraja, miks ova dva tipa biće u stanju da se saberu posle teške borbe i konflikata. Svi parovi imaju svoja teška vremena, pitanje je samo kako će proći kroz njih, a partneri koji imaju različite poglede i ponašanja, imaju veće šanse da prežive krize.

Izvor: BIZLife

Piše: N.V.

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE