Poslovni stav Zorana Blagojevića: Otvoreno, iskreno i istrajno

Nakon što se pridružio timu Wiener Städtische osiguranja 2003. godine, Zoran Blagojević krajem decembra 2015. stao je na čelo ove uspešne, stabilne i modern kompanije. U intervjuu za BIZLife otkriva svoju poslovnu filozofiju.

● Najvažnija reč u biznisu po vama je?
– Smatram da su znanje, odnosno veština, u osnovi svake čovekove aktivnosti, pa tako i biznisa. Ukoliko tome dodate i nešto što je duboko u vama, mislim na strast, glavne pretpostavke uspeha su tu. U prilog tome govori i rečenica Džeka Velča, dugogodišnjeg predsednika odbora direktora i izvršnog direktora General Electrica: „Budite strastveni u biznisu. U vreme savremenih tehnologija, strast je jedina stvar koja vam omogućava da budete u korak s vremenom.”

● Tim saradnika po vašoj meri?
– Taj tim čine pojedinci spremni da se posvete ostvarenju zajedničkih ciljeva i rezultata, rešeni da do maksimuma unaprede svoje znanje i veštine. To je veoma jednostavno reći, ali je veliki izazov to postići. Svakodnevnim radom nastojim da doprinesem kreiranju kulture organizacije koja promoviše te vrednosti i na moje veliko zadovoljstvo smatram da se tim, čiji sam pripadnik, iz dana u dan razvija u željenom pravcu.

● Koliko su vas funkcije i napredovanje u poslu promenili?
– Promene, u određenom smislu, predstavljaju smisao i izazov života koji živimo. U odnosu sa drugima mi svakodnevno razmenjujemo informacije koje utiču na nas. Kroz period profesionalnog angažovanja nastojao sam da sebe otvorim prema drugima, odnosno da doprem do drugih. Međutim, moram priznati  da sam uprkos svim promenama koje sam trpeo i živeo, iskreno nastojao da ostanem autentičan.  Osnovne vrednosti koje duboko nosim u sebi su konstantno prisutne i predstavljaju korektivni faktor svih promena koje se u meni dešavaju.

● Vaša tri životna i tri poslovna principa?
– Biti spreman da se menjaš, otvoren za nova znanja i veštine, i fokusiran na ljude. Potreba za  promenama je svakodnevna i diktirana je opravdanim zahtevima i očekivanjima okoline. Svakim novim danom su nam dostupna nova znanja i veštine koja nas mogu unaprediti. A kada pogledamo suštinu našeg rada i težnju za poslovnim uspehom dolazimo do jednostavnog odgovora da iza svih rezultata stoje određena lica – ljudi, koji su suštinska vrednost.

● Kakav je to dobar lider?
– Smatram da ne postoji jedan model dobrog lidera. Gledajući istorijski, određene ljude koji su neosporno bili dobri lideri, krasile su različite karakteristike. Svako ko se nađe u toj poziciji susreće se sa izazovom da sebe izgrađuje. Lider bi trebalo da inspiriše svoje saradnike ka ostvarenju ciljeva, da im postavlja pitanje ’zašto ne?’ i da pažljivo sasluša njihove odgovore koje će uzeti u razmatranje, a ne da im saopštava ’kako’. Takođe, on bi trebalo da bude fokusiran na ljude, da ih pokreće na promene i sa njima aktivno učestvuje u tim promenama, da razvija poverenje u timu, da bude inovator, da se bavi budućnošću…

● Vaš najveći neuspeh?
– U velikoj sam dilemi šta bih istakao kao svoj najveći neuspeh, kao što bi i mnogi bili, verujem, da ih ovo isto pitate. Neuspeha svakako da ima. Ipak, želim da istaknem da svojim najvećim neuspehom smatram to što nekim saradnicima u prethodnom periodu nisam pružio šansu koju zaslužuju. Nadam se da ću to ispraviti u periodu koji dolazi. Kada govorimo o konkretnim projektima koje nisam uspeo da ostvarim, izdvojio bih neuspeh na tenderu za osiguranje radova na izgradnji mosta ’Mihailo Pupin’ preko Dunava.

● Koje osobine ima vaš idealan poslovni partner?
– Volim saradnju u kojoj partneri nastupaju otvoreno, iskreno, istrajno i sa namerom da to dugoročno čine. Smatram da su to neophodne pretpostavke koje potencijalnoj saradnji daju šanse da donese korist svim stranama. Jako je važno da kod partnera koji razgovaraju o poslu postoji svest o tome.

● Taktika koja vas nikada nije izneverila?
– Uvek sam nastojao da budem iskren i otvoren. Iz današnje perspektive, slobodno mogu reći da je to taktika koja me nikada nije izneverila. Partneri to prepoznaju kao vrlinu i vrednost koja daje dodatni kvalitet saradnji. Sećam se, ne malog broja situacija, kada to nije dovelo do željenog rezultata na samom početku, ali u nekom kasnijem periodu jeste.

● Koliko sati dnevno radite?
– Na poslu provodim u proseku oko deset sati. Bio bih veoma srećan da to znači da u proseku efektivno radim osam sati. Broj sati koji provedete na poslu svakako nije merilo rada, nego je rezultat koji ostaje kada izađete iz kancelarije.

● Šta je za vas najveći izazov?
– Najveći izazov mi je da budem deo priče Wiener Städtische osiguranja u periodu koji je pred nama, gde ćemo zadržati sve ono pozitivno u do sada izgrađenoj kulturi i oplemeniti je novim vrednostima koje predstavljaju izazov za sve nas. Naravno, moguće je pričati o konkretnim ciljevima, ali sve se to može obuhvatiti jednom rečenicom – odgovoriti očekivanjima akcionara koji su nam stvorili sjajne  pretpostavke za rad i nedvosmisleno pokazali odlučnost da dugoročno budu prisutni na tržištu osiguranja Srbije.

● U čemu je tajna vašeg uspeha?
– Mislim da tajne nema. Ukoliko je uspeh prisutan, on je posledica rada, rezultata i prepoznavanja tih rezultata. Nastojao sam da predano radim i nesporno sam učestvovao u postizanju dosadašnjih  rezultata. Istovremeno, kao što je to često slučaj u životu, potrebno je imati i malo sreće, a ja sam je očigledno imao, jer su ti rezultati prepoznati kako od strane akcionara, tako i od saradnika u kompaniji, ali i na tržištu osiguranja uopšte.

● Na šta ste danas posebno ponosni u svojoj karijeri?
– Pre svega, želim da istaknem tim saradnika sa kojima trenutno radim. Rezultati koje ostvarujemo, od početka rada, mera su našeg zajedničkog uspeha. Ukupna pozicija naše kompanije na tržištu me čini veoma ponosnim. Takođe, ponosan sam i na svoj doprinos razvoju kompanije Wiener Re, takođe članice Vienna Insurance Group, kao i na saradnju sa nekim ljudima koje sam doživljavao kao uzore u poslu. Prihvatajući rizik da ću učiniti grešku ako neke od njih ne spomenem, istakao bih posebno zadovoljstvo  što sam bio u prilici da radim sa sledećom gospodom: Momčilom Milenkovićem, Raškom Bolovićem, Miladinom Đinđićem, Ljubomirom Popovićem i Brankom Krstonošićem, koji su manje-više poznati u krugovima ljudi koji se bave osiguranjem na domaćem tržištu, kao i sa brojnim koleginicama i kolegama kako iz Vienna Insurance Group, tako i sa internacionalnog tržišta osiguranja i reosiguranja.

Uz to, želim da naglasim i svoje zadovoljstvo zbog saradnje sa nekim ’novim klincima’ koji tek dolaze, a gde sam, iskreno se nadam, jednim delom i ja doprineo tome. Mislim na svoje bliske saradnike u kompaniji u kojoj radim: Sanju Jovanović, Aleksandru Paunić, Sanju Avramović, Sanjina Gredu, Gorana Pecikozu, Nemanju Dinića, Vladimira Ćirovića…

● Koliko uživate u kravati i poslovnom odelu?
– Budući da sam već istakao da cenim iskrenost, odgovor na ovo pitanje će možda biti iznenađujući. Nimalo. Draža mi je manje formalna odeća. Možda i moja frizura predstavlja određeni vid ’pobune’  protiv takvog modela oblačenja.

● Da možete da promenite jednu stvar u poslovnoj klimi Srbije, šta bi to bilo?
– Bio bih veoma srećan da poslovno okruženje u Srbiji dugoročno prepozna značaj mladih i njihovog obrazovanja, saglasno modernim izazovima sa kojima se suočavamo. Investicija u mlade i znanje uvek donosi uspeh.

● Šta ćete poželeti sebi na poslovnom planu u 2016?
– Da budem dostojan pozicije koja mi je poverena, da unapredim poverenje i saradnju sa svojim saradnicima i da i dalje volim ovo što radim, makar onoliko koliko to danas volim.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE