
Domaći stručnjaci se slažu: Dislike NIKADA neće biti uveden!
Nakon što je svetom odjeknula (pogrešna) vest da će Facebook uvesti Dislike pitali smo domaće Internet stručnjake šta misle da li je ova opcija realna i zbog čega. Eksperti za Internet slažu se da ova opcija neće biti uvedena jer bi potpuno promenila Facebook, i neka načela društvene mreže kao što su povezivanje, deljenje „lepih“ stvari. Takođe, dala bi prostora onima koji „vole da mrze“ i to rade stalno.
„Mislim da Dislike nikad neće biti uveden. Možda će imati drugi naziv ili drugačiju svrhu ali opcija “Ne sviđa mi se” nikad.” za Bizlife kaže Darko Vidić e-preduzetnik i osnivač kompanije Green Design. On smatra da poenta Facebooka nisu rasprave, svađe, ljutnje, već prijateljstva, deljenje "lepih" stvari, upoznavanje sa novim i nekim starim prijateljima koje dugo nismo videli. “To je u teoriji. U praksi je to potpuno drugačije. Zato se i povela velika diskusija na svetskom nivou o dislike opciji. Koje naravno neće biti.” Kaže Vidić.
Slično misli i Milan Maglov, stručnjak za online marketing, Facebook stručnjak i osnivač FB stranice “Dnevna Doza Kreativnosti”: “Facebook nikada neće uvesti dugme Dislike. To bi potpuno promenilo ovu društvenu mrežu i dalo hejterima mnogo više prostora da ispolje svoje frustracije… i čini mi se da oni to najviše žele.”
Po Maglovu ovo dugme i ne treba da postoji. Ako se ne slažete sa nečim ili vam se ne dopada, eventualno možete da napišete komentar… ili jednostavno da odete sa nečijeg profila. “Za ispoljavanje frustracija i neslaganja na društvenim mrežama imate već dovoljno načina… Možda će uvesti dugme poput "sorry" ili sličnog izražavanja empatije sa nečijom tugom, ali klasičan dislike neće.” Smatra Maglov.
“Od kada postoji Facebook i „like“ dugme od tada postoji i pitanje „a kada će doći dislike“. Međutim već 10 godina ne dobijamo to čuveno dugme i za to postoji realan razlog, a to je zloupotreba ili možda bolje rečeno pogrešna upotreba ovakve funkcije. Hejtera na internetu ima mnogo manje nego "normalnih" korisnika ali su mnogo angažovaniji i spremniji da deluju, zato i deluje da ih je internet pun.“ kaže stručnjak za Internet Ivan Bildi, i razmatra nekoliko scenarija. „Pred Facebookom su dva puta, jedan je da se pretvori u jedno jako negativno mesto, a drugi je da bude prva društvena mreža koja je uspešno shvatila kako da svojim korisnicima omogući da se emocionalno bogatije izraze i da bukvalno promeni način na koji izražavamo mišljenje. Ako mogu da se projektujem 5 godina u napred i pogledam oko sebe, ja vidim ovo drugo.“
Darko Vidić smatra da je onih koji mrze ili hejtera mnogo više i zaključuje: „Na internetu je više hejtera, trolova i besposlenih ljudi nego onih drugih. Tako ćete uskoro na svim statusima, bez obzira kakvi su, videti više dislajkova nego lajkova.”
Očekuje nam da vidimo šta će nam nova opcija doneti, a do tada – Hejteri, ne nadajte se!