Od enterijera Jelisejske palate i jahte Steve Jobsa do dizajna kućnih uređaja

Philippe Starck, jedan od najslavnijih dizajnera u svetu je po mnogima legenda. Zovu ga i filozof i buntovnik u dizajnu. Ovaj francuski dizajner industrijskih proizvoda, nameštaja i enterijera usmerio je svetsku pažnju na francuski dizajn 80-te godine kada je svojim inovativnim i elegantnim dizajnom rešio enterijer prostorija Jelisejske palate i Café Costes u Parizu.

Radio je od šik Njujorških hotela do preduzimačkih planova za niskobudžetne kuće za manje od 1000 evra, koje se poručuju putem kataloga poštom. Dizajnirao je enterijer kuće bivšeg francuskog predsednika Francoisa Mitterranda i jahtu Steve Jobs-a.

Zato i ne treba da čudi što je štand Gorenja na sajmu IFA 2015. u Berlinu bio prepun medija i drugih zainteresovanih, koji su upravo od Philippe Starck hteli da čuju kako se odlučio da dizajnira novu kolekciju kuhinjskih aparata za Gorenje.

„Kolekcija aparata ’Gorenje by Starck’ bila je veoma izazovna za dizajniranje, jer sam morao da se nosim sa nekoliko paradoksalnih parametara. Želite proizvod koji radi perfektno, sa najnovijom i  najsavremenijom tehnologijom i materijalima – od nerđajućeg čelika na primer – ali ne želite da žive u svemirskom brodu, jer jednostavno ne živite u svemiru. Paradoks je da se stvori nešto što je tehnološki besprekorno, a da je u isto vreme ugodno, toplo i ljudski dodir“, naglasio je Starck.

Poznati dizajner je istakao da je rešenje za kolekciju našao u ideji ’apsolutnog minimuma’, sa što manje dizajna. „Povrh toga, dodali smo samo malo boje na nekim delovima, kao što su ručice aparata. Boja je unela iskru života celoj kolekciji. I tek kada se približite, i pažljivo pogledate ovaj rad, videćete da iza stoji savršenstvo nerđajućeg čelika. Ujedno ćete videti i sebe i odraz iskre boje. Elegancija kolekcije leži u diskreciji visokog kvaliteta i minimalističkog dizajna“, objasnio je dizajner kolekcije ’Gorenje by Starck’.

Svesni činjenice da ne mogu da se nose sa svetskim imenima u oblasti kuhinjskih uređaja, Gorenje se, prema rečima Franje Bobinca, predsednika Uprave i CEO Gorenja, se upravo odlučilo za dizajn. „Upravo dizajn je komponenta koja može da presudi kod potrošača za koju će liniju sličnih uređaja da se odluči. Uvereni smo da će ’Gorenje by Starck’ kolekcija imati ogroman uspeh jer donosi svežu perspektivu stvaranja holističkog korisničkog iskustva“, naglasio je Bobinac.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE