Turizam Srbije na 95. mestu u svetu

Srbija se svrstala na 95. mesto u svetu po indeksu konkurentnosti turizma Svetskog ekonomskog foruma (SEF).

Tu poziciju Srbija je "obezbedila" prilično dobrim ocenama za bezbednost, zdravlje i higijenu i lošim za aviosaobraćajnu infrastrukturu i dostupnost prirodnog i kulturnog blaga.

Španija se prvi put našla na vrhu zahvaljujući svom kulturnom blagu, infrastrukturi i prilagođavnju digitalnim navikama potrošača, a slede Francuska, Nemačka i SAD, preneo je danas Euraktiv Srbija.

Zemlje su rangirane po 14 kriterijuma, a indeks, koji se objavljuje svake druge godine, otkriva konkurentske prednosti i mane njihovih turističkih industrija.

Srbija je za pristup zdravlju i higijenu dobila ocenu 6 (najniža je 1, a najviša 7), za sigurnost od nasilja i terorizma 5,5 , za razvijenost informaciono-komunikacione tehnologije 4,4, a za konkurentnost cena 4,6.

Znatno slabije ocene Srbija je dobila za dostupnost kulturnog blaga i poslovnih putovanja (1,6) i dostupnost prirodnih resursa i razvoj turističkih aktivnosti na otvorenom (1,9).

U domenu infrastrukture Srbija je za aviosaobraćajnu dobila ocenu 2,1. Tim kriterijumom meri se povezanost u vazdušnom saobraćaju zbog boljeg turističkog pristupa u i iz zemlje.

Za određivanje prioriteta turizma i putovanja ocena za Srbiju je 3,8 i pokazuje u kojoj meri vlada aktivno promoviše i vodi razvoj turizma.

Cilja grupa: Srednja klasa, stariji turisti i milenijumska generacija

Prvih 10 na listi popunjavaju tradicionalne turističke sile – Francuska, Nemačka, SAD, Velika Britanija, Švajcarska, Australija, Italija, Japan i Kanada.Među prvih 30 su dve perspektivne ekonomije – Kina na 17. i Brazil na 28. mestu, dok je Rusija 45. u svetu po konkurentnosti turizma, Južna Afrika 48. a Indija 52.

Singapur je najbolje plasiran iz jugoistočne Azije (11) a UAE su sa 24. mestom u svetu najbolje rangirani u regionu Bliskog istoka i severne Afrike.

U izveštaju se ukazuje da prema turizmu orijentisane zemlje treba da se usmere na turiste iz srednje klase iz perspektivnih ekonomija i zemalja u razvoju, na starije turiste i na potrebe turista iz milenijumske generacije, s obzirom na to da su to kategorije kod kojih se beleži brz rast.

Kako je preneo Euraktiv Srbija, globalna industrija turizma i putovanja, koja predstavlja gotovo desetinu svetskog bruto domaćeg proizvoda, u poslednje četiri godine raste po stopi od 3,4 odsto godišnje u proseku.

Takav rast dokazuje da je turizam sektor otporan na ekonomske potrese, s obzirom da je ekonomski rast u svetu u isto vreme bio manji – 2,3 odsto godišnje.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE