Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bivši direktor JAT-a: Koliko će nas koštati let za Ameriku?

    Predrag Vujović, bivši direktor JAT-a i čovek koji je 27 godina proveo u ovoj kompaniji, rekao je u intervjuu za Vreme da će Srbija novouvedeni let za Ameriku skupo platiti.

    „Air Serbia, kompanija koja sada beleži gubitke i dobija ogromne dotacije od države, ulazi u jednu investiciju od 50 miliona godišnje. Vi od juna 2016. kada počnu letovi, do juna 2017. morate da imate 50 miliona koje ćete, kao, zaraditi na saobraćaju. Na kom saobraćaju? Već sad se priča o tri godine gubitka. Šta stoji iza toga? Stoji strah da to ipak nije tako povoljan posao, a drugo, niko ne kaže koliki će taj gubitak biti“, kaže Vujović.

    On navodi da je i pitanje „gde će se naći 105.000 putnika godišnje“, koliko je potrebno da se obezbedi popunjenost leta od 80 odsto, kao i cenu karte, koja je po Vujovićevom mišljenju, bar kada je u pitanju cena koju je premijer platio prilikom promocije, „nema veze sa ekonomijom“.

    Vujović kaže i da ne postoji aerodrom u Evropi koji ima promet manji od pet miliona, a da ima liniju za Ameriku. Na konstataciju novinara da je Beograd blizu te cifre, Vujović napominje da se tu mora uzeti u obzir da od toga 600.000 putnika ide linijama samo prema Crnoj Gori.

    „Dugolinijski saobraćaj, pre svega preko Atlantika, nije sam sebi svrha, i ne može da bude isplativ, ni Lufhansi, ni British Airwaysu, ni Air France-u, ni nama. Međutim, on generiše ostali deo saobraćaja – to je ona priča da Lufthansi u Minhen stiže 80 letova pre leta za Ameriku. I tek onda je saobraćaj preko Atlantika isplativ, ali samo ako ista kompanija realizuje i te letove koji skupljaju putnike za Ameriku,“ kaže Vujović u intevjuu za Vreme.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE