Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto morate prestati da OGOVARATE KOLEGE

    Naravno da postoje interne priče svakog radnog kolektiva ali ukoliko vas određeni kolega izuzetno frustrira i nikako ne možete da nađete zajednički jezik, najgore što možete da uradite jeste da se požalite drugom kolegi.

    Dodatno ćete narušiti odnose koje imate sa prvim kolegom, a kompromitovaćete svoj odnos sa osobom kojoj ste se požalili. Sveukupno stvarate lošu sliku o sebi, i sabotirate ceo tim unoseći nedostatak poverenja. Koliko god da se loše osećate i želite da to podelite sa nekim i jednostavno izbacite deo besa iz sebe, pokušajte da stvari zadržite savetuje Success.

    Loše stvari koje izbacujete o drugima pogodiće i vas same

    Jednostavno ukoliko znate da će vam pražnjenje dobro doći učinite to sa svojim prijateljima i nekim van vašeg posla. Ipak su kolege sam vaši poslovni saradnici, dok ćete poveravanjem prijateljima uvek biti sigurni da će vas posavetovati na najbolji mogući način i da će biti potpuno iskreni. Takav potez na poslu će biti shvaćen kao ogovaranje i izdaja celokupnog tima. Najbitnije je da u kancelariji izbegnete trougao koji stvara lošu atmosferu. Stara poslovica kaže da ukoliko želite da znate šta neko priča o vama kada niste tu, treba da slušate šta vama priča o drugima kada ste nasamo. Ako ogovarate druge, kolega će se distancijati od vas jer smatra da ćete tako pričati i o njemu.

    Kolega kojem ste se požalili vam ne može pomoći, a verovatno će ostati pod uticajem vaše priče

    Možda su kolege bile u veoma dobrim odnosi, a jedno od njih je, nakon vaše priče o drugom, stvorilo loš utisak o svom saradniku. Kolege se više ne gledaju u pozitivnom svetlu, što narušava energiju u timu. Ogovaranjem uvek postavljete kolegu u nezgodnu situaciju, jer on mora da čuva tajnu, neprijatno mu je dok govori sa tom osobom, počinje da menja sliku i o njemu i o vama. Umesto da se žalite, pitajte drugog kolegu za mišljenje ili savet kako da se postavite prema kolegi sa kojim imate problem. Neka bude primetno da su vaše namere da rešite problem sa osobom, ne da ga stvorite, kao i da radite na dobroj komunikaciji u timu.

    Poverenje je osnova svakog odnosa, a ogovaranje ga narušava

    Pokušajte sami da izgladite odnos sa osobom. Kritike i priznavanje grešaka su osnova poverenje, a pre svega je to otvoren odnos. Mnogo ćete više postići ukoliko iskreno kažete kolegi da mislite da greši ili da se nije dobro poneo, nego ukoliko to čuje od treće strane. U tom odnosu više niko nikome ne veruje, a vaša komunikacija u cilju postizanja poslovnih ciljeva slabi. Dakle, smislite kako da na brižan, koncizan i jasan način skrenete kolegi pažnju. Izgradićete poverenje i žbližićete se. Kolega možda neće olako to prihvatiti ali postaće svestan vaših reči i počeće da radi na rešavanju problema. Zapamtite da je uvek cilj da nađete zajednički jezik i da učinite da vam je prijatnije da radite jedni sa drugima.

    Većina nas želi da zna istinu

    Osoba koja vas je iznervirala sigurno nije to učinila namerno s obzirom da ste na radnom mestu. Stoga ne treba da toliko lično doživljavate taj događaj i da se previše potresate gubeći mnogo energije. Naka vaš fidbek kolegi bude u duhu učenja sa namerom da ostanete partneri. Svi se mi ponekad zanesemo, pogotovo kada su u pitanju napete poslovne situacije. Kada kolegi saopštite par stvari tražite i sami povratne informacije kako biste bili ravnopravni. Zapamtite: za svađu je potrebno dvoje. Ukoliko imate problem velika je verovatnoća da postoji i dobar deo vaše krivice.

    Foto: pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE